5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Viszonylag csendes hetet zárt a hazai tévés piac, hiszen a nagyobb csatornákon új műsorok nem kerültek adásba. Így a (bulvár)sajtó jobb híján azt találgatta, az ismert műsorvezetőnőket kik válthatják.

A bulvársajtó egyik nagy kedvence továbbra is Berki Krisztián volt, aki ezúttal azért került reflektorfénybe, mert a NAV nagyon szeretné megvizsgálni az adóügyeit, ám a valóságshow hős hiába tűnik fel estéről-estére a tévéképernyőkön, az adóhatóság nem tudja utolérni. Mindenestre meglenne a pikantériája, ha az Édes élet keretében vennék őrizetbe, esetleg a műsorban ítélnék szabadságvesztésre (a hatósági információk alapján feltételezhető) adócsalás miatt.

Az Édes élet alfahímje mellett a tévékről is író sajtótermékek elsősorban a két nagy csatorna legkedveltebb női műsorvezetőivel foglalkoztak. Kiderült ugyanis, hogy számos RTL Klubos produkció háziasszonya, Ördög Nóra ismét gyermeket vár. A sajtó pedig azt kezdte el találgatni, hogy a terhessége miatt ki fogja a következő X-Faktorban váltani őt? Hasonlóan fontos kérdés volt, hogy a TV2 idei évre tervezett nagyszabású zenei tehetségkutatójában ki lesz, aki felkonferálja a jelentkezőket. A csatorna állandó arca, Liptai Claudia az ősszel induló Rising Star című énekes tehetségkutatót aligha fogja vezetni, egyrészt mert fiatalítani akar a tévé, másrészt mert a színésznő a Sztárban sztár zsűritagjaként nem fog tudni egy másik produkcióban műsort is vezetni. Amellett, hogy egy rossz műsorvezetővel az ígéretesnek tartott műsor alá lehet vágni rendesen, az új arc megtalálása azért is lehet izgalmas a nagy csatornák számára, mert a sajátgyártású programok indulásáig ezzel is fel lehet kelteni az érdeklődést előzetesen. Miközben a szakértők úgy vélik, hogy kevés olyan műsorvezetőnő van, aki ilyen komoly produkciót képes vinni, a magunk részéről olyan forgatókönyvet is el tudunk képzelni, melyben egy tapasztalt férfi mellé (az RTL esetében például Balázs vagy Stohl András, a TV2-nél pedig Till Attila) „zöldfülű” nő kerülne. Ugyanakkor mindkét csatornánál vannak olyan nők, akiket ha nem is ilyen fontos produkciókban, de jó ideje építgetnek, és most megkaphatják a lehetőséget.

A két nagy tévéadó ismertebb műsorai kapcsán néhány szó erejéig még leragadnánk a fent már emlegetett Édes életnél. A műsor ugyanis az utóbbi időben egyre komolyabb kihívónak tűnt az Éjjel-nappal Budapest, illetve a Barátok közt ellenében. A 11. héten azonban kissé megtört a lendület, és Berki Krisztiánék kisebb közönség előtt élték nem mindennapi kalandjaikat. Ezzel szemben, ha csak néhány százalékponttal is, de az RTL kvízműsora, a Négyen négy ellen szerény javulást ért el.

Éppen a hétköznapokon korábban erősödő Élet showja és Édes élet megtorpanását használta ki az RTL Klub, és kis mértékben meglépett a TV2-től, legalábbis az esti órákban a kereskedelmileg fontos célcsoportban. A 12. héten főműsoridőben (19-23 óra) a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) ismét az RTL Klub érte el átlagosan a legmagasabb közönségarányt, ráadásul az egy héttel korábbi számaihoz képest leheletnyit nőni is tudott (21,6% SHR), miközben a TV2 továbbra is 15 százalékos átlagos közönségarányt "produkált". A képzeletbeli dobogó alsó fokára ismét a Cool lépett fel (5,5% SHR), míg a negyedik helyre a viszonylag sokat visszacsúszó F+ (4,7% SHR) került. A korábbi remeklés után megtorpant a Viasat3, amely ezúttal csak 3,9% SHR ért el. A középmezőny sereghajtója ezúttal is az M1 volt (3,2%).

Mai cikkünkkel egy új adatsor bemutatását is megkezdjük, hiszen szándékaink szerint hétről-hétre egy szélesebb nézői kört átfogó mutatót is elemzünk majd, mivel a TV2 által "életre hívott" kategóriát, a 18-59-et is rendszeresen áttekintjük a jövőben. Bár szakmai körökben is sok vita van egyelőre ennek a csoportnak a mérése okán, ám tekintve, hogy a fejlett világban egy jelentős demográfia csoport (a nemzetközi sajtóban baby boomerként aposztrofált) generáció szorult ki a kereskedelmi célcsoportból, mind többen számolnak ez utóbbi adatsorral is. Ráadásul még annyi csavar lesz a rendszeresen publikálásra kerülő számokban, hogy az egy félórával előbb kezdi meg a főműsoridő mérését. A korábbi idősávval a TV2 immár sok éve állt elő, amikor a híradójukat a hét óra előtti idősávba tolták. Jó hivatkozási alap, hogy a médiatörvény szerint is 18.30-tól kezdődik a főműsoridő (ám a jogszabály szerint az 21.30-ig tart). Itt sincs egységes szakmai álláspont, ám az általános értelmezés szerint 19-23 óra közötti időszakot szokták a hirdetést vásárló ügynökségek és a reklámozó vállalkozások a főműsoridőnek tekinteni. Mindenesetre többek között ennek kapcsán is vívott szópárbajt az mfor.hu (virtuális) hasábjain néhány éve a két nagy csatorna akkori kommunikációs vezetője.

Mindenestre a szélesebb (18-59 évesek) korcsoportban és kissé hosszabb (18.30-23.00) főműsoridőben is meglehetősen hasonló trendek figyelhetők meg, ám az RTL Klub némileg kisebb előnnyel rendelkezik. Megemlíthetjük azt is, hogy a vasárnapot elemezve az eredeti adatsor alapján még 2 százalékpont feletti RTL Klub fölény volt az esti órákban, addig a 19-59-es korosztályban már hajszálnyival a TV2 szerepelt jobban.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!