Az NMHH műsorfigyelő osztálya - a testülettel együttműködve - több hónapos türelmi idő után ősz óta havi rendszerességgel ellenőrzi a tavalytól hatályos médiatörvény rendelkezésének betartását, amely kimondja: a reklámok nem lehetnek hangosabbak a környező műsorszámoknál.
Az ellenőrzés során októberben a Duna Tv-n huszonhét alkalommal, az MTV csatornáin hat alkalommal, az RTL Klubon tízszer, a TV2-n ötször tapasztaltak túl hangos reklámot az ellenőrzők.
A visszaeső médiaszolgáltatók a szankciók meghatározásánál már pénzbírságra is számíthatnak. A szeptemberi vizsgálat nyomán ugyanis négy televízió már részesült figyelmeztetésben: a Duna TV, az m1 az RTL Klub és a 4-es csatorna.
A vizsgálatok során havi három-három napot ellenőriz a hatóság egy speciális számítógépes alkalmazással. Az ellenőrzés állandó résztvevői a közszolgálati csatornák és az országos kereskedelmi adók, valamint hónapról hónapra további televíziók is bekerülnek szúrópróbaszerűen.
"Figyelemreméltó, hogy a hatóság ügyfélszolgálatára is folyamatosan érkeznek a túl hangos reklámokat kifogásoló panaszok: tavaly január óta 125 bejelentést tettek emiatt, a legtöbben az RTL Klubra panaszkodnak.
A szankciók a figyelmeztetéstől a pénzbírság kiszabásáig terjedhetnek.
MTI