2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A NIO Eve modellje egyelőre még csak koncepció, de nem sértődnénk meg, ha valami ilyesmi lenne a kocsik jövője.

Fantasztikus tanulmánykocsit mutatott be néhány napja a NIO: ha ilyen lesz az autózás jövője, mi teljesen ki leszünk vele békülve.

A fiatal kínai cég tavaly azzal keltett feltűnést, hogy a több mint 1300 lóerős, EP9-es modelljükkel összehozták a világ leggyorsabb elektromos sportkocsiját. A friss húzás annál még sokkal figyelemreméltóbb, a most bemutatott NIO Eve ugyanis egyrészt nem csak villannyal megy, de önvezető is, és valami egészen fenomenálisan néz ki. Ezt azért tudjuk, mert a Jalopnik tudja.

A NIO Eve-nek egyszerre sikerül hűvösen futurisztikusnak és otthonosan lágynak lennie, ami jól le is írja az egész kocsi koncepcióját. A dolgok sci-fi része a betervezett technológia miatt adott, a puhaságot viszont a külső vonalvezetésen túl az autó belső tere adja. Ez utastér helyett sokkal inkább tágas, kényelmes nappali szobára hajaz, amivel a tanulmány a Volkswagen szintén önvezető robothernyójára hasonlít. Azért lehetséges az ilyen kialakítás, mert az önvezetés miatt itt sem kell pilótafülkére helyet pazarolni, bár a német kollégával ellentétben itt azért csak betettek egy kormányt előre, bal oldalt. Ezek alapján a NIO még nem akar teljesen szakítani az emberi vezetéssel.

Az Eve egyik legszembeötlőbb és legvonzóbb része a két giga-tolóajtó, ami a kocsi szinte teljes oldalméretét elfoglalja, illetve feltárja. Ezek is csak a nappali-érzetet húzzák alá még jobban.

A kocsit a Nomi nevű, 4-es szintű robotpilóta/mesterséges intelligencia vezeti, mely a többi autóval is képes kommunikálni, valamint felmérni az utasok igényeit - itt mondjuk a fülke hőmérsékletének beállítására kell gondolni.

A Nia 2020-ra ígéri a sorozatgyártást és forgalmazást, pedig az ilyen autókat más gyártók legkorábban 2025-re ígérnek.

A Totalcar szerint, ha összejön a kínai cégnek a sorozatgyártás, akkor az iparban mindenkit, igen, a Teslát is maguk mögé fogják utasítani.

Ha ebben a formában sikerül megcsinálni az Eve-t, akkor sikerük teljesen megérdemelt lesz.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!