Fantasztikus tanulmánykocsit mutatott be néhány napja a NIO: ha ilyen lesz az autózás jövője, mi teljesen ki leszünk vele békülve.
A fiatal kínai cég tavaly azzal keltett feltűnést, hogy a több mint 1300 lóerős, EP9-es modelljükkel összehozták a világ leggyorsabb elektromos sportkocsiját. A friss húzás annál még sokkal figyelemreméltóbb, a most bemutatott NIO Eve ugyanis egyrészt nem csak villannyal megy, de önvezető is, és valami egészen fenomenálisan néz ki. Ezt azért tudjuk, mert a Jalopnik tudja.
A NIO Eve-nek egyszerre sikerül hűvösen futurisztikusnak és otthonosan lágynak lennie, ami jól le is írja az egész kocsi koncepcióját. A dolgok sci-fi része a betervezett technológia miatt adott, a puhaságot viszont a külső vonalvezetésen túl az autó belső tere adja. Ez utastér helyett sokkal inkább tágas, kényelmes nappali szobára hajaz, amivel a tanulmány a Volkswagen szintén önvezető robothernyójára hasonlít. Azért lehetséges az ilyen kialakítás, mert az önvezetés miatt itt sem kell pilótafülkére helyet pazarolni, bár a német kollégával ellentétben itt azért csak betettek egy kormányt előre, bal oldalt. Ezek alapján a NIO még nem akar teljesen szakítani az emberi vezetéssel.
Az Eve egyik legszembeötlőbb és legvonzóbb része a két giga-tolóajtó, ami a kocsi szinte teljes oldalméretét elfoglalja, illetve feltárja. Ezek is csak a nappali-érzetet húzzák alá még jobban.
A kocsit a Nomi nevű, 4-es szintű robotpilóta/mesterséges intelligencia vezeti, mely a többi autóval is képes kommunikálni, valamint felmérni az utasok igényeit - itt mondjuk a fülke hőmérsékletének beállítására kell gondolni.
A Nia 2020-ra ígéri a sorozatgyártást és forgalmazást, pedig az ilyen autókat más gyártók legkorábban 2025-re ígérnek.
A Totalcar szerint, ha összejön a kínai cégnek a sorozatgyártás, akkor az iparban mindenkit, igen, a Teslát is maguk mögé fogják utasítani.
Ha ebben a formában sikerül megcsinálni az Eve-t, akkor sikerük teljesen megérdemelt lesz.
mfor.hu