Az Internet, a hálózatos technológiák alkalmazása a vállalatok belső ügyviteli rendszerének (Intranet) korszerűsítésén kívül a partnerekkel, potenciális ügyfelekkel történő kapcsolattartás, marketing és tájékoztatás céljait is szolgálja. Egyre nyilvánvalóbb, hogy a hálózatos kereskedelem szédületes tempóban fejlődik, logisztikai vonatkozásban, a vállalkozásoknál (különösen a gyorsposta vállalkozásoknál) széles körben elterjedt az Internetes alapú megbízás feladás és fogadás. Természetesen az adatbiztonság és -védelem folyamatosan napirenden lévő téma marad.
Fontos megemlíteni a megbízók azon igényét, hogy a feladott árujukról folyamatosan friss információkkal rendelkezzenek, ami különösen igaz a gyorsposta-szolgáltatásokra. Ma már szinte valamennyi közlekedési alágazatban működő vállalat tud árunyomonkövetést, információ szolgáltatást nyújtani (már a vasutak is rendelkeznek az ehhez szükséges platformmal: MÁV SZIR), ezeket a hálózaton keresztül lehet a leghatékonyabb és leginkább felhasználó-barát módón biztosítani. A GPS (Global Positioning System) térhódítása a kínálati oldalon a technikai feltételek biztosításával meg is teremti a különleges megoldások iránti keresletet (pl.: egyedi csomagok, egységek nyomonkövetése).
A rohamosan terjedő virtuális megoldások bizonyos mértékig ki is váltják a valós agyagáramlatokat. Ez azonban nem a fejlődés megtorpanását, csak ütemének mérséklődését eredményezi.
Az infrastrukturális feltételek:
Ezen a területen az utóbbi néhány évben jelentősen sikerült ledolgozni a lemaradást, szignifikáns hiányok elsősorban csak a gyorsforgalmi úthálózat területén maradtak fenn. Információ technológiai infrastruktúrákat illetően bizonyos részmegoldások vonatkozásában az európai átlag fölötti számokkal büszkélkedhetünk.
Általánosságban állítható, hogy a globalizáció hatásának köszönhetően a logisztika jelenlegi helyzete nem különbözik nagyvonalakban az európai, illetve a világtendenciáktól, az alkalmazott megoldások legfeljebb néhány hónapos késéssel, de közvetlenül megjelennek hazai logisztikai piacon is.
A logisztika jelenlegi helyzete Magyarországon
Az ellátás-termelés-elosztás rendszerszemléletű kezelésére irányuló törekvések, összefoglalóan a logisztika szemlélet térhódítása a 90-es évek elejétől kezdve Magyarországon is kiemelt jelentőségű vállalatvezetési szemponttá vált.