Egyelőre az autóipari elemzők is emgosztottak a Hyundai új modelljével kapcsolatban. "Az időzítés nem a legjobb" - véli Aaron Bragman, a Global Insight elemzője. Egy másik szakember, Yet Krafcik viszont úgy véli, hogy a távol-keleti gyár alaposan kidolgozta új modelljét, így esélye lehet arra, hogy versenyre keljen a három vezető luxusmárkával.
Az időzítéssel azért lehet probléma, mert idén eddig 15 százalékkal esett vissza a luxusautók eladása Amerikában 2007 hasonló időszakához képest. Ráadásul a piaci elemzők egyelőre nem is látják annak jeleit, hogy magához térne az iparág. A legnagyobb probléma, hogy a hitelválság miatt nehezebbé vált az autók lízingelése, pedig az amerikaiak mintegy fele ezt a megoldást választotta korábban.
A hathengeres Genesis alapára 32 250 dollár az Egyesült Államokban, míg a nyolchengeres változat 5000 dollárral drágább. Ez az ár mintegy 10 000 dollárral alacsonyabb a versenytársakénál, így a Hyundai joggal bízik abban, hogy olcsóságával hódíthat a Genesis.