A kaliforniai Strategic Vision cég készítette a felmérést az autómárkák minőségéről, az első helyen a BMW áll, a német gyárat követi a Hummer, a Mercedes, az Audi, az Infiniti, a Lexus, a Land Rover, a Cadillac, a Lincoln és a Volkswagen. A gyártók összes márkáját összevetve a Volkswagen áll az első helyen, mely a lehetséges 1000 pontból 892-t kapott. Második a General Motors 867 ponttal, harmadik helyre szorult a Ford és a Honda egyaránt 862 ponttal.
A tavalyi hasonló felméréshez képest csak a Volkswagen, a General Motors és a Ford tudott javítani a pontszámán. A pontszámokat úgy számolják ki, hogy a cég szakemberei kérdéseket tesznek fel az embereknek az autók megbízhatóságáról, stílusáról, kinézetéről, a fogyasztó személyes tapasztalatairól és az összbenyomásról. Az összesítés során a pontok összeadódnak, így jön ki a maximális 1000 pont.
A felmérésben olyan autótulajdonosok vettek részt, akik már legalább két-három hónapja megvették az autójukat, így valamennyire szakértőknek számítanak. Az autóipar teljes mutatója a tavalyi 864 pontról most 860 pontra esett vissza, ez 2004 óta az első év, amikor csökkent ez a pontszám.
A szakemberek szerint annak köszönhető a mostani visszaesés, hogy az autótulajdonosok gyakran többet várnak az autóktól, a gyártók viszont nem hajlandók többet beruházni a mostani amúgy is nehéz autópiaci helyzetben. Sok vásárló például azt várná, hogy az olcsó autókban is legyen nevigációs rendszer és kulcs nélkül nyitható zár.
A felmérésben több mint 20 ezer ember válaszolt a kérdésekre, akik tavaly ősszel vettek autót. A cég összesen 200 ezer kérdőívet küldött szét az autótulajdonosoknak.