2p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei első félévben 15-20 százalékkal csökken a luxustermékek eladása globálisan a legfrissebb becslések szerint.

A luxustermékek piacának egyik mérvadó elemzője, a Bain & Co. tanácsadó cég szerint a luxustermékek eladása stabilizálódik a második félévben.

A Bain összességében azzal számol, hogy idén 10 százalékkal 153 milliárd euróra mérséklődik a luxustermékek eladása világszerte. A cég egyik elemzője szerint kimutatható az a trend, hogy azok a vásárlók, akik korábban ragaszkodtak a luxusmárkákhoz, most az olcsóbb termékek felé fordultak.

A luxustermékek eladásában a legnagyobb visszaesés, mintegy 15 százalékos, az Egyesült Államokban következhet be az idén. Európában és Japánban 10-10 százalékos lehet a hanyatlás. Japánra, Európára és az Egyesült Államokra esik a luxustermékek eladásának a 80 százaléka.

A Bain ugyanakkor azzal számol, hogy Kínában 7 százalékkal, a Közel-Keleten 2 százalékkal nő a luxustermékek értékesítése.

A legmagasabb árkategóriájú ékszerek és órák eladása várhatóan 12 százalékkal, a cipőké és egyéb ruházati termékeké 10 százalékkal esik vissza az idén világszerte. Tavaly a luxustermékek eladása stagnált a világon.

Tavaly az első negyedévben 5,5 százalékkal nőtt, a másodikban 2 százalékkal bővült, a harmadikban stagnált, míg a negyedikben 8 százalékkal esett.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!