A 2,9 milliárd forintos forgalmat bonyolító Hoya negyven százalékos hazai piaci részesedéssel rendelkezik, így a szemüveglencse-gyártás és -forgalmazás piacvezető vállalata Magyarországon. A Hoya hazánkban két céget tart fent: a budapesti Hoya Lens Hungary a vállalatcsoport közép-európai laborjaként műanyag lencséket gyárt és forgalmaz, míg a Hoya Lens Manufacturing Hungary Mátészalkán üveglencsék gyártásával foglalkozik. A lencsegyártó cég nem értékesítési hálózatokkal áll üzleti kapcsolatban, hanem kis- és középvállalkozások (kis optikai üzletek és magánlátszerészek) számára szállítja termékeit. Magyarországon évente 500 ezer ember vásárol Hoya lencséket tartalmazó szemüveget, a hazai eladások 90 százalékát a műanyag lencsék teszik ki.
A mátészalkai gyárban kizárólag üveglencséket gyártanak. A gyár 2,7 milliárd forintos termelésének 96 százalékát külföldön értékesítik: innen Európa és a világ számos országába exportálnak. A legújabb export-célország Oroszország.
"Az orosz piacon az üveglencséknek nagy kultusza van, ott az eladott termékek közel 50 százaléka ebbe a kategóriába tartozik. A Hoya csoporton belül eddig a német leányvállalat szállíthatott Oroszországba, azonban a rövidebb szállítási határidőinknek és rugalmasabb vevőszolgálatunknak köszönhetően február közepétől Magyarországról látjuk el az orosz piacot" - mondta el Georges Byl, a Hoya Lens Hungary Zrt. vezérigazgatója.
A Hoya az orosz piacon jelenleg 25 ezer eurós havi forgalmat bonyolít. A magyar leányvállalat előzetes becslései szerint a dinamikusan fejlődő orosz piacon ez az összeg évente megduplázódik.
A cég technológiai kapacitásbővítésre is készül: júniustól összesen 500 ezer euró értékben érkeznek majd új, a jelenlegieknél korszerűbb gépek a budapesti és a mátészalkai gyárba.
Az új gyártóegységek segítségével a közeljövőben Magyarországon már azt a Super Hi-Vision bevonatot is elő tudják majd állítani, amely növeli a lencsék karcállóságát, ugyanis minden más tükröződésmentesítő rétegnél háromszor karcállóbb.