- Cégünknek azért is fontos a foci-vb, mert a T-márka az esemény egyik legnagyobb támogatója. A Deutsche Telekomnak idén a legjelentősebb szponzorációja a vb, amivel a cégen belül már két éve külön stáb foglalkozik.
Ami Magyarországot illeti, korábban egyes díjcsomagok és készülékek promóciójában használtuk fel az eseményt, például jegyeket lehetett nyerni. A vb ideje alatt azonban már nem tervezünk ilyen akciót, mivel már most is túl nagy az ezt kísérő reklámzaj. Ellenben a városligeti műjégpályán felállítunk majd - a Ringierrel közösen - egy Telekom vb-parkot, ahol óriáskivetítőkön akár ezren is nézhetik a meccseket, szakértők kommentálásával és egy-egy sörrel kísérve. A sátoron belül egy külön részen várjuk a dolgozóinkat, akik közül már sokan jelezték érkezésüket.
A vállalaton belül már lezajlott egy online nyereményjáték, aminek köszönhetően kettő dolgozónk utazhat majd ki egy vb-meccsre, hat "Telekomos-gyerek" pedig a zászlót viszi majd. A Magyar Telekomot egyébként több tucat vezető fogja képviselni az eseményen.
A vb-promócióhoz hozzátartozik még, hogy a magyar nézők minden közvetítés előtt egy 10 másodperces Telekom-szpotot látnak majd, az RTL Klubbal kötött külön megállapodásunknak köszönhetően.
Kiemelten fontos számunkra az idei vb, hiszen hivatalos szponzorként ilyen formában is hirdethetjük az aktív testmozgás és a sport fontosságát.
A McDonalds 14 éve szponzorálja Magyarország legnagyobb gyermekfutball szervezetét, a Góliát-McDonalds FC-t. Szülinapi gálán sorsoltuk ki azt a góliátos kisfiút, aki a McDonalds Játékoskísérő program résztvevőjeként, edzőjével együtt ott lesz a dortmundi elődöntőn, s a pályára vezethet egy világsztárt.
Éttermi promóciónk is a világbajnokságról szól: vendégeink autót, fényképezőgépet és jegyet nyerhetnek a vb-döntőre. Szerte az országban több étteremben helyezünk ki plazmatévéket, melyeken keresztül vendégeink végigszurkolhatják a meccseket.
Az éttermek pihenőhelyiségeiben is vannak készülékek, így dolgozóink ebédidő alatt szurkolhatnak kedvenc csapatukért. Jelenleg mintegy 5000 dolgozót foglalkoztatunk: legtöbbjük olyan fiatal, aki rajong a fociért. Számukra egész napos, házon belüli foci bajnokságot, úgynevezett McOlimpiát rendezünk. Az ilyen rendezvényeknek nagy ösztönző és közösségkovácsoló ereje van, nem beszélve a nyereményekről, amelyek ugyancsak a labdarúgáshoz kapcsolódnak.
Cégünk már több éve megrendezi kispályás fociderbijét, a KÉSZ Kupát. Ezen a dolgozóinkból verbuválódott csapatok indulhatnak, de a szurkolásba a családtagok is bekapcsolódnak. Sőt, ebben az évben már két kupanapot is szerveztünk. Az első februárban egy teremlabdarúgó-bajnokság volt, a másik július 1-jén lesz szabadtéren. Utóbbin 14-15 focicsapat játszik majd a kecskeméti műfüves pályán. A hangzatos nevű csapatok az üzletágak, igazgatóságok, főmérnökségek munkatársi gárdáiból szerveződnek. Mivel ezen a napon lesznek a foci vb negyeddöntői, ezért úgy szervezzük az eseményt, hogy utána a dolgozók a város főterének kivetítőjén megnézhessék a meccseket.
A KÉSZ-Kupákat jó csapatépítő rendezvényeknek tartjuk, ráadásul csapatunk Szegeden és Budapesten is játszik a városi kispályás bajnokságban. A vállalat egyébként az Újpest FC focicsapatának főszponzora, Kecskeméten pedig az ifjúsági és utánpótlás fociegyesületet segítjük.
Egyébként én is szívesen húzok focicipőt, bár ma már kevesebb időm jut erre. A vb idején pedig a képernyő előtt leszek majd!
Menedzsment Fórum