- Mi a siker záloga ebben az üzletágban?
- A titok nyitja a nagyon kedvező költségstruktúra, a magas produktivitás és egy rendkívül jó ár-érték arány. Vevőink 70 százaléka utóbbi tényező miatt választ minket. A magas produktivitás érdekében pedig repülőgépeink állandóan a levegőben vannak, sokszor napi 14 órán át.
[ajanlo=105][igazitas=left/]- Az ár hol helyezkedik el a fontossági listán?
- Legfelül. Természetesen figyeljük a versenytársak díjszabásait is, és ajánlatuktól függően is változtatunk saját kínálatunkon. Emellett figyelembe vesszük az ár rugalmasságát, tehát azt, hogy maximum mennyit lennének hajlandók fizetni az ügyfelek a jegyért.
Fontos, hogy az adott járat minél korábban elérjen egy minimális kihasználtsági szintet: ez 50-60 százalékos foglaltságot jelent. Miután ez teljesül, lehet mérlegelni, hogyan alakítsuk a még szabad jegyek árait.
- A Germanwings hogyan látja a jövőjét az éleződő versenyben?
- Az utóbbi időben a piaccal együtt növekszünk: év végén már 23 repülőgépünk lesz, tehát többé már nem vagyunk kis társaság. Jövő év végére huszonöt, legkésőbb 2007-ben pedig 30-nál is több gépből áll majd a flottánk, és tízmillió utast kívánunk szállítani. Ez a méret szükséges ahhoz, hogy helyt tudjunk állni a fapados szegmensben.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum
A magyar tengert is célba vette a Germanwings
A Germanwings már tárgyal a sármelléki repülőtérrel egy balatoni vonal beindításáról, emellett jövőre növelni kívánja a Stuttgartba közlekedő budapesti járatok számát is, mondta el az mfor.hu-nak adott interjújában Dr. Joachim Klein, a diszkont légitársaság elnök-vezérigazgatója.