A kutatás eredményei szerint 2014 végén a magyarországi felnőttek kilenctizede rendelkezett mobiltelefonnal. Az elmúlt évben csaknem 10 százalékponttal nőtt az okostelefon penetráció, de arányuk így is csak 39 százalékos, vagyis a mobiltelefonoknak továbbra is kisebb része okoskészülék.
Tavaly tovább emelkedett a mobilkészülékekhez vásárolt internet-előfizetések aránya is. A felmérésben megkérdezettek 20-30 százalékának van internet-előfizetése, hozzávetőlegesen további 15 százalék pedig wifi, vagy külön díj ellenében használ internetet mobilkészülékén.
A 2000 fős, országosan reprezentatív mintán, 2014-ben készült kutatásból az is kiderül, hogy a magyarországi felnőttek legnagyobb része, 59 százaléka újonnan vásárolta telefonját előfizetéssel vagy feltöltőkártyával. Új készüléket előfizetés nélkül a megkérdezettek kevesebb, mint egyötöde vásárolt, a használt készülékek népszerűsége pedig 10 százalékról 7 százalékra csökkent 2014-ben. A kutatásban résztvevők több mint egytizede barátja vagy ismerőse révén jutott saját használatú mobiltelefonhoz.
Székely Levente, a Kutatópont kutatási igazgatója a közleményben kifejti, hogy lassú növekedés látható a mobil tartalomfogyasztásban, és bár egyre többet internetezünk okostelefonon, az internethasználat továbbra is főként otthon, PC-n, vagy laptopon és nem egyéb mobilkészülékeken történik.
A mobiltelefonját a megkérdezettek 30-40 százaléka használja internetezésen kívül videók készítésére, 10-15 százalékuk filmeket is néz, fotókat pedig jóval többen, a megkérdezettek 50-60 százaléka néz. Internetes újságcikkeket 55-60 százalék olvas, e-mailezésre pedig a válaszadók 75-80 százaléka használja a mobiltelefonját. A mobiltelefonos játék is népszerű, a telefonnal rendelkezők harmada szokott ilyen módon kikapcsolódni. Ez utóbbi tevékenység főleg a fiatalabb korosztályra jellemző, az adatok szerint a 18-29 évesek körülbelül kétharmada játszik mobilkészülékén, míg a 60 év felettiek körében a 10 százalékot sem haladja meg ez az arány.
MTI