A MasterCard arra kereste a választ kutatásában, hogy hogyan lehetne növelni a régióban az arany- és platikártyát használók számát - áll a társaság közleményében. Magyarországon ezek a kártyák elvétve fordulnak elő: a teljes MasterCard portfólión belül az ügyfelek mindössze egy százaléka rendelkezik arany- vagy platinakártyával. Ez az arány az unióban 15 százalék.
A társaság a kutatás során arra a következtetésre jutott, hogy a magyarok javarészt nem ismerik a kártyával kapcsolatos kedvezményet, illetve ha ismerik is, a szolgáltatást még a kedvezménnyel együtt is drágának találják. A felmérés szerint a magyarok roppant prózai indokok miatt váltanak ki ilyen kártyát: nagyobb a hitelkeret és bizonyos termékeket kedvezményesen vásárolhatnak. Ezen kívül még egyetlen szolgáltatást használnak az ügyfelek: az emelt szintű utasbiztosítást.
A többi kedvezmény, mint pédlául a repülőtereken járó VIP szolgáltatást, a sürgősségi kártyacserét vagy az ingyenes letiltást nem nagyon ismerik, így nem is nagyon használják az ügyfelek. A szállodai kedvezményről pedig azt tartották, hogy az ár - még a kedvezménnyel együtt is - drágább, ha igénybe veszik a kártya nyújtotta lehetőségeket. Vagyis a magyarok (akármilyen kártyájuk legyen is) nem szívesen mennek luxusszállodába.
Ebből az is következik, hogy a nem szükséges extra szolgáltatásokért nem szívesen fizetnek felárat a magyarok. A népszerű, köznapi kedvezmények, szolgáltatások esetében természetesen jogosnak érzik az emelt kártyadíjat.
"Nagyon fontosnak tartottuk a kutatás elvégzését, hiszen az utóbbi évek kártyakibocsátásai megmutatták, milyen lényeges szerepet játszanak a speciális csoportokra szabott kedvezmények a plasztik sikerében. A kutatás eredményei lehetőséget biztosítanak a kibocsátó bankok számára ahhoz, hogy a magyar fogyasztók igényei szerint fejlesszék tovább az arany- és platinakártya termékeket." - mondta el Gauder Milán, a MasterCard Europe kiemelt ügyfélkapcsolati menedzsere.