2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Új megvilágításba helyezi a prémium kártya ügyfelekről kialakult képet a MasterCard 2006. év végén elvégzett regionális kutatása. A tanulmány szerint a Magyarországon élő arany- és platinakártyás ügyfelek a plasztikkal igénybe vehető szolgáltatásokat túl exkluzívnak és távolinak tartják, inkább mindennapokban is használható, praktikus kedvezményeket szeretnének.

Csak ezért nem megyünk ötcsillagos szállodába

A MasterCard arra kereste a választ kutatásában, hogy hogyan lehetne növelni a régióban az arany- és platikártyát használók számát - áll a társaság közleményében. Magyarországon ezek a kártyák elvétve fordulnak elő: a teljes MasterCard portfólión belül az ügyfelek mindössze egy százaléka rendelkezik arany- vagy platinakártyával. Ez az arány az unióban 15 százalék.

A társaság a kutatás során arra a következtetésre jutott, hogy a magyarok javarészt nem ismerik a kártyával kapcsolatos kedvezményet, illetve ha ismerik is, a szolgáltatást még a kedvezménnyel együtt is drágának találják. A felmérés szerint a magyarok roppant prózai indokok miatt váltanak ki ilyen kártyát: nagyobb a hitelkeret és bizonyos termékeket kedvezményesen vásárolhatnak. Ezen kívül még egyetlen szolgáltatást használnak az ügyfelek: az emelt szintű utasbiztosítást.

A többi kedvezmény, mint pédlául a repülőtereken járó VIP szolgáltatást, a sürgősségi kártyacserét vagy az ingyenes letiltást nem nagyon ismerik, így nem is nagyon használják az ügyfelek. A szállodai kedvezményről pedig azt tartották, hogy az ár - még a kedvezménnyel együtt is - drágább, ha igénybe veszik a kártya nyújtotta lehetőségeket. Vagyis a magyarok (akármilyen kártyájuk legyen is) nem szívesen mennek luxusszállodába.

Ebből az is következik, hogy a nem szükséges extra szolgáltatásokért nem szívesen fizetnek felárat a magyarok. A népszerű, köznapi kedvezmények, szolgáltatások esetében természetesen jogosnak érzik az emelt kártyadíjat.

"Nagyon fontosnak tartottuk a kutatás elvégzését, hiszen az utóbbi évek kártyakibocsátásai megmutatták, milyen lényeges szerepet játszanak a speciális csoportokra szabott kedvezmények a plasztik sikerében. A kutatás eredményei lehetőséget biztosítanak a kibocsátó bankok számára ahhoz, hogy a magyar fogyasztók igényei szerint fejlesszék tovább az arany- és platinakártya termékeket." - mondta el Gauder Milán, a MasterCard Europe kiemelt ügyfélkapcsolati menedzsere.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!