2p

Megszenvedik a válságot az európai médiapiac szereplői, ráadásul rövidtávú kilátásaik sem túl biztatóak - írja a Napi Gazdaság.

Az RTL-csoport EBITA-eredménye 53,7 százalékkal, 87 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 188 millióról, bevétele pedig 11,1 százalékkal 1,18 milliárd euróra mérséklődött. Európa legnagyobb - Magyarországon is aktív - televíziótársasága az év egészére vonatkozóan nem adott előrejelzést, mondván, a jelenlegi helyzetben nem lehet megbízható számításokat végezni, így tegnapi közleményükben csupán annyit írtak: a nyereség jóval kisebb lesz a tavalyinál. A 89,8 százalékban a német Bertelsmann médiacsoport tulajdonában álló társaság 10 országban 45 televíziós csatornát és 32 rádióállomást üzemeltet és világszerte évi 10 ezer órányi műsort gyárt.

A finnországi Sanoma, az észak-európai régió legnagyobb médiavállalata szintén gyengén teljesített idén: a cég adózás előtti (EBIT) nyeresége az első negyedévben a 2008-as 72,7 millióról 20,9 millió euróra esett, míg eladásai 6,9 százalékkal, 636 millió euróra csökkentek. A vállalat szintén nem közölt hivatalos prognózist az idei évre vonatkozóan, de várakozásaik szerint némiképp csökkenni fog az eladott példányszám. A visszaesés miatt a cég takarékossági programjának szigorítására készül, ennek keretein belül a korábban bejelentetett ezer főn felül is elbocsátások várhatóak. A Sanoma világszerte 18 ezer embert foglalkoztat, mintegy 220 címmel több mint 20 országban van jelen. Kiadványai közé tartozik az FHM, a Moscow Times, Magyarországon a Figyelő vagy a Nők Lapja - számol be a Napi Gazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!