Mennyiségben 2-5 százalékkal, árbevételben 10-11 százalékkal több élelmiszer fogyott a húsvét előtti napokban a Tesco áruházaiban, mint az előző ünnepi szezonban ilyenkor - tudta meg a lap Hardy Mihálytól, az áruházlánc szóvivőjétől.
Az Auchannál tíz százalék fölötti, a hazai kisboltokat tömörítő Coopnál is eddig 10-12 százalék közötti forgalomnövekedést említettek. A hipermarket kategóriában egyaránt érdekelt Spar szóvivője azt mondta: az eddigi - hetenként duplázódó forgalom alapján - nem tartják kizártnak, hogy az idei szezon forgalma összességében harminc százalékkal is meghaladhatja a múlt évit - igaz, ebben nagyban szerepet játszhat a Spar utóbbi időben lezajlott dinamikus hálózatbővítése is.
Húsvétkor 30-35 százalékos növekedéssel kalkulálnak a Cash & Carry láncok is, amely a kiskereskedők, illetve a független bolthálózatok megnövekedett keresletéből adódik. Az Interfruct Kft. esetében ez 1-1,5 milliárd forintos bevételt jelent a húsvéti ünnepet megelőzően, bár mint megtudtuk, a cégnél az elmúlt év hasonló időszakához képest a megszorító intézkedések miatt nem kalkulálnak számottevő reálnövekedéssel.
A idei szezon slágere az olcsó sonka - amit már korábban borítékolni lehetett, ugyanis a világpiacon a túltermelés miatt jócskán esett a sertéshús ára, olvasható a Népszabadságban.
A megszorítások ellenére rohamozzuk a boltokat
Ünnepi rekordokat döntögetnek az élelmiszer-kereskedők, akik szerint az utóbbi évek átlagát eddig messze lekörözni látszik az ünnepi hétvége előtti roham, tudta meg a Népszabadság.