3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sok jel mutat arra, hogy a globális felmelegedés egyik nyertese a szomjoltó ital szektor. A Nielsen piackutató vállalat által feltárt nemzetközi trendek ugyanis kiemelkedő növekedésre hívják fel a figyelmet: az élelmiszerek világszerte mért forgalmán belül az alkoholmentes italok érték el a legnagyobb növekedést.

A felmelegedés nyertese

A hazai élelmiszer-kiskereskedelemben a szomjoltó italok kulcsszerepet játszanak mind a forgalom és a nyereség, mind a vásárlások gyakoriságának növelése szempontjából.

Magyarországon az alkoholmentes szomjoltó italok közül az ásványvíz kiskereskedelmi forgalma mennyiségben 18 százalékkal emelkedett, szénsavas üdítőitalból és gyümölcsléből viszont egy-egy százalékkal kevesebbet adtak el a boltokban 2006. augusztus és 2007. július között, az előző évhez képest. A szomjoltó italok közé számító sörből hat százalékkal bővült a magyarországi kiskereskedelmi forgalom.

A Nielsen által mért 86 élelmiszerkategória forintban mért forgalmi toplistáján a húskészítményt követően a sör a második, majd a sajt mögött a szénsavas üdítőital a negyedik helyen található. Közvetlenül utána következik a gyümölcslé, majd a kávé, és hetedik helyen az ásványvizet találjuk. A rangsor a 2006. augusztus-2007. júliusi adatokat tükrözi.

Kisboltban sör, hipermarketben ásványvíz

Az egyes bolttípusokban azonban más helyzetet találunk. Az ásványvíz a negyedik legnagyobb forgalmú kategória a hipermarketben, minden harmadik liter ásványvizet ott adtak el. Szintén negyedik helyezett az ásványvíz a diszkont csatornában. Inkább a gyümölcslé a sláger szupermarketben, ahol a toplista negyedik helyét foglalja el.

A szénsavas üdítőital, megelőzve a sajtot, az előkelő harmadik helyre került a 400 négyzetméteres vagy annál kisebb üzletekben. Nem véletlenül, hiszen a kiskereskedelemben eladott összes szénsavas üdítőital több mint felét a 400 négyzetméteres vagy kisebb, hagyományos boltokban adják el, mennyiségben is, értékben is.

Szintén a hagyományos üzletek tipikus terméke a sör. Több mint ötven százalék jut erre a csatornára a kiskereskedelmi eladásokból, mind mennyiségben, mind értékben.

A nemzetközi tapasztalatok alapján a Nielsen többek közt megállapítja, hogy a fogyasztók élelmiszer-vásárlását legnagyobb mértékben három fő tényező ösztönzi: egészség, frissesség; kényelem; érték, áll a Nielsen közleményében.

A fogyasztók általában - amennyire csak képesek rá - életmódjukon belül étrendjükkel is igyekeznek megőrizni egészségüket, és olyan árucikkeket keresnek, amelyek megkönnyítik az életüket, és mindemelett kedvező ár/érték viszonyt nyújtanak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!