Steiner Pál MSZP-frakcióvezető elmondta, hogy további tárgyalásokra van szükség a Bamcóval az alagútépítés kapcsán kialakult nézetkülönbségekről. Utalva arra, hogy a kabinet ülésén több, a közlekedést, a 4-es metrót érintő előterjesztést összevontan tárgyaltak, elmondta, egyetértés volt abban, hogy erősíteni kell a metróépítés főmérnöki koordinációját. Hozzátette, hogy a BKV 4-es metró projektigazgatóságának ez évi költségvetési tervében két speciális tudású külföldi szakember foglalkoztatását tervezik, akiknek idén 135 millió forintot fizetnének.
A kabinet ülése előtt, már reggel fél 8-tól Demszky Gábornál volt Kocsis István. A BKV vezérigazgató a cég korábbi közlésében saját tulajdonúnak nevezett Audi Q7-es gépkocsival érkezett, amelynek rendszáma azonos az előző hivatali gépkocsijáéval. A vezérigazgatót órákon át várta az autójának a vezetője.
Az MTI városházi információi szerint a kabinet ülésén nem esett szó arról, hogy az MVM Zrt. a múlt héten feljelentést tett azokért, az összességében 10 milliárdos nagyságrendű, aggályos pénzmozgásokért, amelyek még Kocsis István vezérigazgatósága idején történtek a cégnél.
A Főpolgármesteri Kabinet zöld utat biztosított a 4-es metró építésének első negyedévi helyzetéről szóló tájékoztató április végi fővárosi közgyűlési tárgyalásának. Ugyancsak a közgyűlés elé kerülhet a 4-es metró projektiroda költségvetéséről szóló javaslat is.
A Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes által jegyzett anyagból egyebek közt kiderült, hogy a múlt évi 678 millió forintos költségvetésből 557 millió forintot költött el a projektigazgatóság, csaknem 80 százalékban személyi jellegű kiadásokra. A projektigazgatóság idei költségvetése 53 százalékkal nagyobb a tavalyinál, több mint egymilliárd forint. Ennek 83 százalékát bérjellegű kiadásokra költenék. Az igazgatóság létszáma tavaly 19-ről 40-re nőtt, és idén két újabb szakértővel, külföldi specialistákkal növelnék az igazgatóság létszámát áprilistól.