Everett városában szerdán 2000 Boeing alkalmazott előtt ünnepélyes keretek között beszélt a 747-es atyja a gyártmány piaci sikereiről, amelyet reményei szerint annak megújuló változata, a 747-8 jelzésű típus a következő évtizedekben akár túl is szárnyalhat. A társaság a Jumbo Jetből 1985 óta 700 darabnál is több gépet szállított a világ légitársaságainak.
[ajanlo=1386][igazitas=right/]Mint arról korábban az mfor.hu is beszámolt, a Boeing óriásgépe a 747 Jumbo-Jet szélesített változata lesz. Ezzel eldőlt, hogy a legendás típus mégsem "fog kihalni", hanem a piaci igények és a verseny kihívásainak megfelelően átalakul. A repülők egyelőre még csupán a tervezőasztalon készültek el. A kereskedelmi forgalomban a tervek szerint 2009 harmadik negyedévében fognak debütálni a gépek. A 747-8-as kódszámmal futó Boeingeket az utasforgalmat bonyolító cégek mellett a légifuvarozást végző társaságok számára is kínálják, ebből a szektorból már meg is érkeztek az első megrendelések.
A légitársaságok számára többféle modellt kínálnak majd, az alapváltozat a klasszikus három osztályra tagozódik, és 450 ülőhely lesz benne. Ez a korábbi 747-esek férőhelyét meghaladó szám, az eredeti Jumbo Jeten ugyanis 416 utas számára alakítottak ki helyet. Igaz a megújulásnak köszönhetően - típustól függően - 4-6 méterrel lesz hosszabb. Az eredeti 747-es 232 láb hosszú volt, míg a világ jelenleg legnagyobb utasszállító gépe, az Airbus A380-asa 240 láb. Az európai cég a férőhelyek számában megelőzi a konkurensét, 550 ülést helyeznek ugyanis el ezeken az óriásgépeken. A Boeing és az Airbus repülőgépe a tervek szerint egyaránt 3000 kilométer feletti távolság megtételére lesz alkalmas.