Mind a forgalom zömét adó testápolóknál, mind az egymilliárd forint körüli piacmérettel rendelkező kézápolóknál egy-egy százalék pluszt mutatnak az eladási adatok értékben, a tavalyelőttiekhez viszonyítva.
Az átlagárak, ha kis mértékben is, de emelkedtek. A testápolók literenkénti fogyasztói átlagára november-decemberben 3015 forint, ami három százalékkal haladja meg az előző hasonló periódusét. Egy liter kézápoló átlagosan 3822 forintba került a tizenegyedik-tizenkettedik hónapban, öt százalékkal többe, mint egy évvel korábban. Darabonként nézve a kézápolók átlagára stagnált, míg a testápolóké - többek közt a nagyobb kiszerelések terjedésének hatására - nyolc százalékkal emelkedett.
A forgalom átrendeződésének mértékét jelzi, hogy a drogériák mind a mennyiségi, mind az értékben mért eladásoknál egyaránt négy százalékponttal tudták növelni piaci részesedésüket. Mennyiséget tekintve a testápolóknál a 401-2500 négyzetméteres csatorna részaránya csökkent leginkább, érték szempontjából pedig kézkrémeknél az 51-200 négyzetméter közötti boltok szerepe gyengült leginkább.
Testápolóknál nagy, háromszáz milliliteresnél nagyobb kiszerelésekre jut a mennyiségi eladások 39 százaléka, azonban értékben a 201-250 milliliteres termékek szegmense a legnagyobb.
Kézápolóknál szintén a legnagyobb, 125 milliliterest meghaladó kiszerelések vezetnek. A mennyiségi forgalom 43 százaléka jut rájuk. A tendencia csökkenő, mivel tavalyi részarányuk öt százalékkal kisebb, mint az előző évi. A 76-125 milliliteres kiszerelések viszont erősítették pozíciójukat.