A WV 2,48 millió személyautót adott el világszerte az első 5 hónapban, amely 3 százalékos visszaesést jelent 2014 hasonló időszakához képest, amikor a volumen elérte a 2,55 milliót.
A cég egyik vezető tisztségviselője a számokat úgy kommentálta, hogy abban nagy szerepe van a májusi 5,9 százalékos visszaesésnek, amely részben a naptárhatás eredménye, hiszen két munkanappal kevesebb volt idén, mint tavaly, vagyis ennyivel kevesebb idő jutott az értékesítésre is.
Az európai piacok összességében 2,1 százalékos növekedést produkáltak, de ezen belül hatalmas eltérések mutatkoztak. Németországban 6,2, míg a többi nyugat-európai országban 6,4 százalékos volt a volumenbővülés, ugyanakkor Közép- és Kelet-Európában 22,1 százalékkal kevesebb kocsi kelt el, az orosz piacon pedig 47,2 százalékos mínuszt kellett elkönyvelniük. Ez utóbbi egyébként nem kirívó az országban, a piac ugyanis romokban.
Ugyancsak csökkent az értékesítés Ázsiában 3,4 százalékkal, amelynek oroszlánrészét Kína adja. Észak-Amerikában nőtt 2,5-tel, bár azon belül a piac 60 százalékát adó USA-ban csökkent 4,2-vel. A fontosabb piacok közül még a dél-amerikai jön szóba, ahol szintén igen gyengén teljesített a cég, 22,4 százalékkal kevesebb kocsit adtak el. Ebben ugyanakkor nagy szerepe van a brazil vásárlók elmaradásának, akik persze nem csak a VW-t büntetik.
A cég számait egyébként nyilván húzza, hogy egyik legfontosabb modellje, a Passat nemrég esett át egy modellváltáson. A kocsi áprilisban már bekerült az európai top 10-es listába, pedig oda inkább csak a kis és alsó-közép kategória képviselői tudnak bejutni. Persze az európai piac más, mint a világ többi része.
mfor.hu