Hat hónapja másról sem érkeznek hírek a német autógyártókhoz, mint hogy csökkennek eladásaik hazai, azaz legnagyobb piacukon, Európa vezető autópiacán. A szövetség, a VDA korábban még 3,4 milliós eladással számolt, most, a június 7 százalékos visszaesés után kénytelen volt ismét - március után másodszor - lefelé módosítani. Az első öt hónapban 27 százalékos együttes visszaesést számoltak a magánvevőknél 2006. azonos időszakához képest, a közületi, céges vásárlásokkal együtt is 9 százalékost.
Most érik be az áfa-emelés hatása, és bár annak mértéke 3 százalékos volt, de a legnagyobb ilyen jellegű teher, ami a németországi autókereskedelem nyakába szakadta a második világháború óta.
Az összeomlás elkerülésére a VDA a kormányzatot az útadó mérséklésére kérte fel, hátha ezzel lehetne felsrófolni kicsit a keresletet. Az ágazat mindazonáltal elsősorban a kivitelben bízik, mert jóllehet a nyugat-európai autópiac sem növekszik szépen, de egészében jóval jobb teljesítményt nyújt, mint a németországi. Olaszországban például 8 százalékkal lendültek fel a múlt hónapban az eladások, igaz, ennek fő haszonélvezője a Fiat cég volt. Ennek ellenére egészében az idei évre exportrekordot vár a német autóipar, 4,2 millió darabos eladást.