A német repülésirányítók keddre hirdették meg a múlt héten elmaradt sztrájkjukat; a repülésirányítók szakszervezetének hétfő reggeli bejelentése szerint kedden reggel hat órakor kezdenék a sztrájkot, és a munkabeszüntetés déli 12 óráig tartana.
A szakszervezet a sztrájkot eredetileg múlt hét csütörtökre tervezte, az utolsó pillanatban azonban lefújta, mert a hesseni munkaügyi bíróság a munkabeszüntetést első fokon törvénytelennek nyilvánította. A német repülésbiztonsági hatóság most is azonnal közölte, hogy a keddre tervezett sztrájkot ismét a bíróságnál támadja meg.
Hardy Mihály, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-nek azt mondta, ha lesz sztrájk, akkor az a meghirdetett időpontban 11 Budapestről Németországba induló járatot érint. Ezek között van négy frankfurti, két müncheni, valamint egy-egy hamburgi, stuttgarti, berlini, kölni és düsseldorfi járat.
Hozzátette még: a sztrájknak súlyos következményei lesznek Európa egész légiközlekedésére, mivel az az átrepülő járatokat is érinti, utóbbiak számát ma még nem lehet pontosan megmondani. Úgy vélekedett: 24 óráig is eltarthat, amíg a légiközlekedés normális üteme visszaáll majd.
Róna Márta, a Malév kommunikációs igazgatója az MTI-nek nyilatkozva arra hívta fel a figyelmet, hogy még hivatalosan egy járat törlését sem jelentették be, hiszen még nem tudni, valóban lesz-e sztrájk.
A német repülésirányítók szakszervezete 6,5 százalékos béremelést követel, sürgeti a túlórák csökkentését, valamint általánosságban a munkakörülmények javítását. Ha sor kerül a keddi sztrájkra, akkor az előzetes becslések szerint a német repülőtereken mintegy 2.000 repülőgép maradhat a földön.
MTI