3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ugyan továbbra sem írták alá az adás-vételi szerződést, de egyre biztosabb, hogy az indiai Tata Motors veszi meg a patinás Jaguar és a Land Rover márkákat.

Az indiai Tata Motors modellpalettájára a világ legolcsóbb autói mellé hamarosan felkerül néhány a legdrágábbak közül is: a cég a nagy hagyományú brit Jaguar és a Land Rover márkák megvásárlására készül. A márkák jelenlegi tulajdonosa, az amerikai Ford csütörtökön hivatalosan preferált ajánlattévőnek nevezte meg a Tatát. Az egykori "anyaországban", Nagy-Britanniában nem ismeretlen a teától a teherautókig sok mindent forgalmazó és gyártó Tata konszern neve, sőt, nagyra becsülik a közreműködését.

A Tatának acélkohói és vegyiművei is vannak, leányvállalatai számítógépprogramokat gyártanak, szállodaláncot üzemeltetnek és energiatermeléssel is foglalkoznak. A Tata Grouphoz 98 cég tartozik, ezek a világ 85 országában, 290 ezer alkalmazottal évente összesen 29 milliárd dolláros bevételt termelnek - ez az indiai GDP-nek körülbelül a 3,2 százaléka -, a csoport piaci tőkeértéke december végén 73,6 milliárd dollár volt.

A Ford tavaly év elején jelentette be szándékát a két brit márka értékesítésére. Miközben a terepjárókat gyártó Land Rover már nyereségesen dolgozik, márkatársa, a Jaguar évek óta súlyos gondokkal küszködik. Az amerikaiak a Jaguár megvásárlása, 1989 óta becslések szerint 10 milliárd dollárt öltek az üzletbe, a kocsik minősége azonban a beruházások ellenére sem javult. A Jaguar a tavaly szeptemberi frankfurti IAA autószalonon mutatta be új reménységét, a négyajtós XF modellt.

A remélt fényes jövő most a Tatán áll vagy bukik. Amerikában aggódnak amiatt, hogy a Tata kikezdi a márka luxusimázsát, és saját olcsó arculatával elriasztja a tehetős vevőket. Nem túl szerencsés a családi kézben lévő Tata azon döntésének időzítése sem, hogy éppen most akarja bevezetni legújabb "népautóját", amelynek 1700 eurós ára alig egyhuszada a legolcsóbb Jaguar modell árának, írta The New York Times.

Az indaiak mellett szól ugyanakkor, hogy a Land Rovernél és a Jaguarnél a szakszervet is a Tata 2,2 milliárd dollárra (1,5 milliárd euró) becsült átvételi ajánlatát támogatja. Nagy-Britanniában magától értetődőnek tekintik, hogy a termelés ott marad, és nem helyezik át Indiába. A Jaguar és a Land Rover jelenleg együttesen mintegy 16 ezer embert foglalkoztat Nagy-Britanniában; a Tata állítólag mind a három ottani üzemet meg akarja tartani. Pozitív jövőképet próbált festeni a közelmúltban a konszern vezére, Ratan Tata kijelentésével: "Amikor a Tata megvásárol egy vállalatot, az olyan marad amilyen volt, az egyetlen különbség, hogy valaki Indiából a tulajdonosa".

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!