3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ugyan továbbra sem írták alá az adás-vételi szerződést, de egyre biztosabb, hogy az indiai Tata Motors veszi meg a patinás Jaguar és a Land Rover márkákat.

Az indiai Tata Motors modellpalettájára a világ legolcsóbb autói mellé hamarosan felkerül néhány a legdrágábbak közül is: a cég a nagy hagyományú brit Jaguar és a Land Rover márkák megvásárlására készül. A márkák jelenlegi tulajdonosa, az amerikai Ford csütörtökön hivatalosan preferált ajánlattévőnek nevezte meg a Tatát. Az egykori "anyaországban", Nagy-Britanniában nem ismeretlen a teától a teherautókig sok mindent forgalmazó és gyártó Tata konszern neve, sőt, nagyra becsülik a közreműködését.

A Tatának acélkohói és vegyiművei is vannak, leányvállalatai számítógépprogramokat gyártanak, szállodaláncot üzemeltetnek és energiatermeléssel is foglalkoznak. A Tata Grouphoz 98 cég tartozik, ezek a világ 85 országában, 290 ezer alkalmazottal évente összesen 29 milliárd dolláros bevételt termelnek - ez az indiai GDP-nek körülbelül a 3,2 százaléka -, a csoport piaci tőkeértéke december végén 73,6 milliárd dollár volt.

A Ford tavaly év elején jelentette be szándékát a két brit márka értékesítésére. Miközben a terepjárókat gyártó Land Rover már nyereségesen dolgozik, márkatársa, a Jaguar évek óta súlyos gondokkal küszködik. Az amerikaiak a Jaguár megvásárlása, 1989 óta becslések szerint 10 milliárd dollárt öltek az üzletbe, a kocsik minősége azonban a beruházások ellenére sem javult. A Jaguar a tavaly szeptemberi frankfurti IAA autószalonon mutatta be új reménységét, a négyajtós XF modellt.

A remélt fényes jövő most a Tatán áll vagy bukik. Amerikában aggódnak amiatt, hogy a Tata kikezdi a márka luxusimázsát, és saját olcsó arculatával elriasztja a tehetős vevőket. Nem túl szerencsés a családi kézben lévő Tata azon döntésének időzítése sem, hogy éppen most akarja bevezetni legújabb "népautóját", amelynek 1700 eurós ára alig egyhuszada a legolcsóbb Jaguar modell árának, írta The New York Times.

Az indaiak mellett szól ugyanakkor, hogy a Land Rovernél és a Jaguarnél a szakszervet is a Tata 2,2 milliárd dollárra (1,5 milliárd euró) becsült átvételi ajánlatát támogatja. Nagy-Britanniában magától értetődőnek tekintik, hogy a termelés ott marad, és nem helyezik át Indiába. A Jaguar és a Land Rover jelenleg együttesen mintegy 16 ezer embert foglalkoztat Nagy-Britanniában; a Tata állítólag mind a három ottani üzemet meg akarja tartani. Pozitív jövőképet próbált festeni a közelmúltban a konszern vezére, Ratan Tata kijelentésével: "Amikor a Tata megvásárol egy vállalatot, az olyan marad amilyen volt, az egyetlen különbség, hogy valaki Indiából a tulajdonosa".

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!