2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon az elmúlt évtizedben jelentősen bővült - a példányszámok rovására - a tematikus sajtótermékek piaca, de a hasonló profillal rendelkező lapok száma is nőtt. Ezzel párhuzamosan jelentősen bővült a különböző honlapok és portálok száma és látogatottsága, írja a Napi Gazdaság.

Az országos megjelenésű napilapok példányszámában bekövetkezett változások nem illeszkednek egyértelmű trendbe, de kettő kivételével inkább csökkentek. Az ingyenesen kapható Metro újság nyomtatott példányszáma fokozatosan növekedett 2000 és 2005 között; vezető helye megkérdőjelezhetetlen, csak 2004-ben jelent meg magasabb példányszámban a Blikk.

A tíz napilap közül a Népszabadság vezető helye a hasonló jellegű lapok között vitathatatlan, példányszáma mégis folyamatosan csökken: 2005-ben 50 ezerrel kevesebb Népszabadságot nyomtattak, mint az ezredfordulón. A fent említett három napilap példányszáma 2005-ben lefedte az összes országos terjesztésű napilap példányszámainak 70 százalékát.

Népszerű a gazdasági online verzió

A politikai, gazdasági napilapok példányszámának stagnálása, illetve visszaesése nemcsak a lapok internetes verzióinak következménye, hozzájárult a különböző hírportálok megjelenése is. Az auditált adatokkal rendelkező online napilapok látogatottsága ugyanis folyamatosan növekszik. A látogatók száma a nyári hónapokban csökken, illetve egy-egy közéleti esemény napirendre kerülésével megnő. Az is megfigyelhető, hogy míg a példányszámok esetében markáns különbségek vannak a napilapok között, addig a honlapokat olvasók tábora nem differenciálódik ilyen élesen.

A közéleti, gazdasági lapok interneten is hozzáférhető verziói jóval magasabb látogatottsági mutatókkal rendelkeznek (például a HVG, amelynek online verzióját havonta 70-80 ezren látogatták átlagosan 2006-ban), mint a szórakoztató, magazin jellegű lapok online változatai, számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!