Az igazgató a Rákóczi téri állomáson elmondta, hogy a fúrópajzsok nagyon jó ütemben haladtak az utóbbi, a Kálvin tértől megtett mintegy 700 méteres szakaszon, így akár hónapokkal előbb a munka végére érhetnek.
A pajzsok most hat hétig "pihennek", majd a karbantartást követően elindulnak a következő, mintegy 450 méterre lévő Népszínház utcai megálló felé. A déli pajzs február végén, északi párja március közepén indulhat az utolsó előtti állomás felé - tette hozzá.
Mint elmondta, az utolsó, a Keleti pályaudvar előtti szakaszon már lassabban tudnak majd haladni a fúrópajzsok, mert a talaj az összetétele miatt omlásveszélyes. A fúrók a talajszint közelében dolgoznak majd, a föld pedig kavicsos, ezért indokolt az óvatos haladás - magyarázta.
A déli pajzs - amely november közepén indult a Kálvin térről - január közepén érte el a Rákóczi teret, és átlagosan naponta 15 métert haladt előre. A pajzs már karácsony előtt megközelítette a Rákóczi téri állomást, de biztonsági okokból, illetve az ünnepekre való tekintettel csak az új évben haladt tovább.
A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték építeni, akkor indult az első pajzs a Kelenföldi pályaudvartól. A korábbi ütemtervek szerint a pajzsoknak 2009 májusában kellett volna a Baross térre érkezniük. Négy évvel ezelőtt még azt tervezték, hogy a 4-es metrót 2009 végén átadják az utasforgalomnak.
MTI