Az államtitkár elmondta, hogy a vasútra vonatkozó anyag már szinte teljesnek tekinthető, megfelelő szintű jóváhagyásokra vár, és készül az autóbusz-közlekedésre vonatkozó munkaanyag is. A két alágazati elképzelést össze kell hangolni az egységes közösségi közlekedés megteremtése érdekében.
Völner Pál kitért arra, hogy távlati célként a helyi közlekedés bevonása is fontos az egységes közösségi közlekedés megteremtésébe, de ehhez szükséges az érintett önkormányzatok közreműködése is.
Az államtitkár elmondta, hogy a nyár végére elkészülnek, és várhatóan az ősszel már nyilvánosságra hozhatók a MÁV szerkezeti átalakítására vonatkozó elképzelések. A Volánok esetében pedig el kell dönteni, hogy a tevékenység-kiszervezési hullámot hogyan lehet konszolidálni, az állami szerepet meghatározni. Az államtitkár úgy nyilatkozott: elégedett lenne, ha a közösségi közlekedés állami finanszírozásának szinten tartása mellett a szolgáltatási színvonalat jelentősebben emelni tudnák.
Az 5. számú Komárom-Székesfehérvár vasútvonalon 1860 júliusában indult meg a vonatközlekedés. A 150. évforduló alkalmából Kisbér önkormányzata, a MÁV Zrt. és a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség szervezett megemlékezést Az ünnepségen Völner Pál úgy fogalmazott, hogy a vasutat megújítani és nem bezárni kell; az államnak elkötelezettnek kell lenni a vasút iránt.
Mosóczi László, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese az ünnepségen hangsúlyozta: a vasárnap újrainduló Komárom-Székesfehérvár vasútvonal stratégiai szerepet játszik, mert terelőútvonal lehet, ha Komárom és Budapest között fennakadás van a forgalomban.
MTI