2p

Az OTP Bank a legvonzóbb munkahely a fiatalok számára – derült ki az AIESEC Magyarország és a Karrierklub közös elemzéséből. A legvonzóbb vállalat 2006 (The Most Desired Company – MDC) felmérés alapján a pályakezdés előtt állók szívesen dolgoznának a KPMG-nél, az Ernst & Youngnál, de a kormányzati szervek és a PricewaterhouseCoopers is csábítja őket - írja a Világgazdaság.

A közel kétezer utolsó, illetve utolsó előtti éves főiskolás és egyetemista megkérdezésével készült kutatás adatai egyértelműen rávilágítottak: tavaly a big four tagjai népszerűbb álommunkahelynek bizonyultak, mint a technológiai nagyvállalatok. Érdekesség, hogy míg 2005-ben a munkahelyi légkör és az előrelépési lehetőségek alapján választották ki a fiatalok, hogy melyik a nekik legszimpatikusabb vállalat, addig tavaly toronymagasan a kezdő fizetés nagysága volt a legnagyobb vonzerő.

Az AIESEC és a Karrierklub felméréséből az is kiderült, hogy mik a hazai cégek erősségei és gyengeségei. Például az OTP-nél a legnagyobb előny a vállalat jó hírneve. Ugyanez vonzza a fiatalokat a Nokia, a Deloitte, a Mol csoport esetében is, sőt az Erste és az MKB Bank kapcsán is. A jó kezdő fizetés miatt a pályakezdés előtt állók szívesen választanák a Philipset, a KPMG-t, a Raiffeisen Bankot, az IBM-et és a General Electricset.

Az előrelépési lehetőség miatt csábító munkahelynek tűnik a Capgemini Magyarország, a PricewaterhouseCoopers, az ExxonMobil és az E-On Hungária. A rugalmas vezetési stílus is vonzó a fiatalok számára, ezért szívesen helyezkednének el a Borsodi Sörgyárnál, a Graphisoftnál, az IKEA-nál és a Microsoftnál is.

A Pénzügyminisztériumot, az APEH-et, az SAP-t, s például az Egist, valamint a Provident Pénzügyi Zrt.-t és a Magánbankár Pénzügyi Tanácsadót a tanulási lehetőség okán tartják megfelelő első munkahelynek a fiatalok. Az innovatív technológiák miatt az Audinál, a Samsungnál is szívesen kezdenék pályájukat a friss diplomások, míg a Tesco főleg a társaság kedvező földrajzi elhelyezkedésével vonzza őket. Az izgalmas feladatok miatt népszerű például a LOréal, a Shell és a Masterfoods - összegzi a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!