2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem a napi pénzügyi szükségletek, hanem a kedvezőbb lehetőségek miatt megy tőzsdére a Wizz Air, a cég külső finanszírozására nincs szükség - mondta Váradi József, a társaság vezérigazgatója csütörtökön videokonferencián, miután a cég Londonban bejelentette tőzsdére lépési szándékát.

Közölte, a magyar és az ukrán céget tulajdonló Wizz Air Holdings plc. jelenik meg a tőzsdén, a bevezetés oka, hogy megfelelő készpénztartalékokkal rendelkezzenek. Hangsúlyozta: eszközfinanszírozásra, új piacok megnyitására használhatják a pénzt, a credit rating, az adósbesorolás javulása miatt pedig kedvezőbb finanszírozási feltételeket érhetnek el.

Váradi József kiemelte azt is, hogy várakozásaik szerint a légipiac tovább fog konszolidálódni, és a folyamat nyertesei szeretnének lenni, ehhez megfelelő pénzügyi háttér szükséges. Jelezte: azok a piacok, ahol most szolgáltatnak, megfelelő növekedési potenciállal rendelkeznek, és megfelelően táplálják a Wizz Air növekedését, ugyanakkor folyamatosan figyelik az új lehetőségeket is.

A tőzsdei bevezetéssel - amelyet júniusban le szeretnének zárni - az intézményi befektetőket célozzák meg, a magyar hányad alakulását az új tőkeszerkezet kialakulása után lehet megmondani. A londoni bevezetést Váradi József azzal indokolta, hogy az a világ egyik legnagyobb tőzsdéje, amely jelentős hozzáférést biztosít a tőkéhez.

A Wizz Air csütörtök reggel jelentette be, hogy Londonban tőzsdére viszi részvényeit. A legnagyobb közép-európai diszkont légitársaság 200 millió euró bevételt vár a kibocsátástól. A jegyzési könyveket a Barclays, a Citigroup és a JPMorgan pénzintézetek vezetik, a kibocsátás főszervezőjeként a Nomura működik közre.

Az idén 10 éves Wizz Air 17 bázissal rendelkezik 9 kelet-közép-európai országban, 35 ország 96 célállomására repülnek 50 darab Airbus A320-as repülőgéppel. A cég 1 milliárd eurós bevétellel és 89 millió eurós nettó nyereséggel zárta az előző évet, gépeik átlagos töltöttsége 85,2 százalék, kihasználtságuk pedig 12,4 óra volt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!