3p

A múlt évet 11 százalékos növekedéssel, 28,8 milliárd forint díjbevétellel zárta az Union Biztosító, miközben a teljes piac díjbevétele 7 százalékkal zsugorodott. A biztosító adózás előtti eredménye harmadával növekedve átlépte az egymilliárd forintot - mondta Zsoldos Miklós elnök-vezérigazgató csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.

Az idén további díjbevétel növekedést vár az Union a casco-, a lakás-, a baleset-, valamint a kisvállalati vagyon- és felelősségbiztosítás területén, viszont várhatóan csökkenni fog az ipari vagyon- és felelősségbiztosítás - tette hozzá az elnök-vezérigazgató. A 28,8 milliárd forint díjbevételből 18,7 milliárdot tett ki a nem élet-, és 10,1 milliárd forintot az életbiztosítás. Az előbbi üzletágban a casco biztosítás 23, a lakásbiztosítás pedig 12 százalékkal növekedett. Az ügyfelek száma meghaladta a félmilliót, a kezelt vagyon pedig 43,6 milliárd forintot tett ki a múlt év végén.

Az értékesítés továbbra is több csatornán folyik - emelte ki a vezérigazgató. A független biztosításközvetítők és alkuszok mellett a banki értékesítés is tovább tart. Kiemelhető az ING lakásbiztosítás értékesítése, valamint a takarékszövetkezetekkel történő együttműködés. A kapcsolatot tovább bővítik a Magyar Telekommal, annak a telefonos ügyfélszolgálatán keresztül lehet biztosítást vásárolni. Union 24 néven új internetes üzletágat hozott létre a biztosító. Múlt ősszel a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást értékesítették ezen keresztül, de folyamatosan bővítik az itt kínált termékkört és szolgáltatást. Például lakás-és balesetbiztosítást is lehet online vásárolni, és elektronikus fizetésre is alkalmas a platform. Az MTI kérdésére Zsoldos Miklós elmondta, hogy nem alakítják önálló direkt biztosítóvá az Union 24-et, mivel így olcsóbb a működtetése, és a kisebb költséget díjkedvezményben vissza adják az ügyfeleknek.

Az elnök vezérigazgató az idei magyar biztosítási piacon milliárd forintos nagyságrendű díjbevétel kiesést valószínűsített, véleménye szerint az egyszeri díjas életbiztosítást leszámítva valamennyi termékkörben csökken az értékesítés. Az egyszeri díjas életbiztosítás eladása csak azért növekszik, mivel a drasztikus visszaesés miatt nagyon alacsony a bázisa. Az Union anya cége, a Vienna Insurance Group másfél százalékos növekedéssel 8,02 milliárd euró díjbevétellel zárta 2009-et. Ennek 43,5 százaléka származott életbiztosításból. A cég adózás előtti eredménye 441,25 millió euró volt.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!