A Strategy Analytics piacelemző ház főelemzője, Neil Mawston szerint a Samsung sikerének titka az érintőképernyők méreteiben rejlik. A Samsung eszközök kijelzőjének mérete a 3,14 colos Galaxy Minitől kezdve a 5,4 colos Galaxy Note-ig széles skálán mozog. Mawston szerint a koreai cég a több tucat új modellel elárasztotta a piacot, és minden igényt kielégít szemben az Apple-vel, ami csak egy telefont gyárt egészen addig, ameddig annak nem jön ki egy újabb verziója. Ugyanakkor korábban az Apple az iPod termékéből különböző méretekben dobott piacra.
A Samsung 93,5 millió Galaxy-családba tartozó telefont adott el 2012 első negyedévében, ami 36 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, ebből 44,5 millió volt az okostelefon. Ugyanebben az időszakban a Nokia 82,7 millió telefont szállított, ami 24 százalékos csökkenést jelent, míg az Apple 35,1 millió eszközt adott el, amely meglehetősen nagy, 89 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest.
A Samsung múlt héten jelentette be, hogy 81 százalékkal 4,5 milliárd dollárra növekedett a cég profitja, valamint a mobileszközökből származó bevételek megtriplázódtak.
A táblagépek piacán még az Apple az úr
A különböző képernyőméretek nem számítanak a globális táblagéppiacon, ahol jelenleg az Apple az uralkodó márka a 62 százalékos részesedésével, míg a Samsung csak a piac 9 százalékát birtokolja.
mfor.hu