3p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Még mindig csökken a magyarországi új autó piac, júniusban 25,5 százalékkal kevesebb új járművet adtak el, mint az előző év azonos időszakában, 5.029-et, ebből a személygépkocsi értékesítés csökkenése 27,9, míg a kishaszon gépjárműveké 8,7 százalék volt - közölte a Datahouse Kft. pénteken az MTI-vel. Havi szinten ugyanakkor kissé emelkedtek a személygépkocsi értékesítések: 4.254-et adtak el a májusi 3.399 után.

A Datahouse adatai szerint az első félévben 45,1 százalékkal kevesebb - 25.330 - új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, mint tavaly január-júniusban. Ebből a személygépkocsik visszaesésének mértéke 45,9, a kishaszon gépjárműveké pedig 40,3 százalék volt. Új személygépkocsiból júniusban 4.254 darabot adtak el, 1.641 darabbal kevesebbet, mint egy éve. Kishaszon gépjárművekből 775-et értékesítettek, 74-el kevesebbet a 2009. júniusinál.

Az idén az első félévben összesen 25.330 új autót értékesítettek, szemben a 2009. január-júniusi 46.146 darabbal. A 2010 első hat hónapjában eladott új autókból 21.530 személygépkocsi, 3.800 pedig kishaszon gépjármű volt. Új személygépkocsiból 18.248-cal, kishaszon gépjárműből pedig 2.568-cal kevesebbet adtak el idén az első félévben, mint az előző év azonos időszakában.

Az első féléves személygépjármű forgalomba helyezési listát a tavalyihoz hasonlóan idén is a Ford vezeti 2.670 autóval, ami az eladott Fordok számában 48,37 százalékos csökkenés, a Ford piaci aránya egy év alatt 0,6 százalékkal mérséklődött.

A piac legnagyobb vesztese a Suzuki, ebből a márkából 74,31 százalékkal, 3.722 darabbal kevesebb személygépkocsit adtak el, mint a tavalyi első félévben számolt 5.009. A Suzuki így sorrendben a 12,4 százalékos piacvezető Ford, a 10,73 százalékos Skoda, a holtversenyben 9,62-9,62 százalékos Opel és Volskswagen, továbbá a 7,46 százalékot magáénak tudható Renault mögött van a magyarországi autópiacon .

A szűkülő piacon látványosan előretört 5,56 százalékos arányú növekedésével a Skoda, amely 12,24 százalékkal növelte személyautó eladásait az első félévben az előző év azonos időszakához képest. Skodából idén január-júniusban 2.311 darabot adtak el.

Idén májusban 22,4 százalékos volt a forgalomba helyezett autók számának csökkenése, áprilisban pedig még 44,0 százalék az előző év azonos hónapjához képest. Márciusban még 52,6, míg februárban 58,1 százalékos éves szintű visszaeséssel számolt a Datahouse, amely 2001. elején kezdte meg a magyarországi autópiaci adatok feldolgozását és 2008-ban a hírszolgáltatást.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!