3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Még mindig csökken a magyarországi új autó piac, júniusban 25,5 százalékkal kevesebb új járművet adtak el, mint az előző év azonos időszakában, 5.029-et, ebből a személygépkocsi értékesítés csökkenése 27,9, míg a kishaszon gépjárműveké 8,7 százalék volt - közölte a Datahouse Kft. pénteken az MTI-vel. Havi szinten ugyanakkor kissé emelkedtek a személygépkocsi értékesítések: 4.254-et adtak el a májusi 3.399 után.

A Datahouse adatai szerint az első félévben 45,1 százalékkal kevesebb - 25.330 - új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, mint tavaly január-júniusban. Ebből a személygépkocsik visszaesésének mértéke 45,9, a kishaszon gépjárműveké pedig 40,3 százalék volt. Új személygépkocsiból júniusban 4.254 darabot adtak el, 1.641 darabbal kevesebbet, mint egy éve. Kishaszon gépjárművekből 775-et értékesítettek, 74-el kevesebbet a 2009. júniusinál.

Az idén az első félévben összesen 25.330 új autót értékesítettek, szemben a 2009. január-júniusi 46.146 darabbal. A 2010 első hat hónapjában eladott új autókból 21.530 személygépkocsi, 3.800 pedig kishaszon gépjármű volt. Új személygépkocsiból 18.248-cal, kishaszon gépjárműből pedig 2.568-cal kevesebbet adtak el idén az első félévben, mint az előző év azonos időszakában.

Az első féléves személygépjármű forgalomba helyezési listát a tavalyihoz hasonlóan idén is a Ford vezeti 2.670 autóval, ami az eladott Fordok számában 48,37 százalékos csökkenés, a Ford piaci aránya egy év alatt 0,6 százalékkal mérséklődött.

A piac legnagyobb vesztese a Suzuki, ebből a márkából 74,31 százalékkal, 3.722 darabbal kevesebb személygépkocsit adtak el, mint a tavalyi első félévben számolt 5.009. A Suzuki így sorrendben a 12,4 százalékos piacvezető Ford, a 10,73 százalékos Skoda, a holtversenyben 9,62-9,62 százalékos Opel és Volskswagen, továbbá a 7,46 százalékot magáénak tudható Renault mögött van a magyarországi autópiacon .

A szűkülő piacon látványosan előretört 5,56 százalékos arányú növekedésével a Skoda, amely 12,24 százalékkal növelte személyautó eladásait az első félévben az előző év azonos időszakához képest. Skodából idén január-júniusban 2.311 darabot adtak el.

Idén májusban 22,4 százalékos volt a forgalomba helyezett autók számának csökkenése, áprilisban pedig még 44,0 százalék az előző év azonos hónapjához képest. Márciusban még 52,6, míg februárban 58,1 százalékos éves szintű visszaeséssel számolt a Datahouse, amely 2001. elején kezdte meg a magyarországi autópiaci adatok feldolgozását és 2008-ban a hírszolgáltatást.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!