A tervek szerint a cég idén 150 millió 1,5 literes palack ásványvizet forgalmaz majd, ezzel a magyar piacon a 650 millió palackra rúgó összes ásványvízfogyasztás egynegyedét adja. A társaság jelenleg a magyar ásványvíz piacon 10,8 százalékos részesedéssel bír. A kapacitásbővítő beruházás értékét a cég vezetői nem közölték, de annyi biztos, hogy a 60 fős alkalmazotti létszámot 130-ra növelik.
[ajanlo=198][igazitas=left/]A Szentkirályi emellett különböző ízesítésű ásványvizekkel bővíti termékkínálatát, amelyeket Magyarországon és külföldön ez év nyarától forgalmaznak. A tervek szerint 1 millió darab flakont palackoznak majd, ennek 70 százalékát belföldön, 30 százalékát külföldön értékesítik. A Szentkirályi tavalyi árbevétele 1 milliárd 650 millió forint volt, az idén a tervek szerint eléri az 5 milliárd forintot.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a cég tavaly ősszel - több mint 700 millió forintos beruházással - a jelenlegi termelés megháromszorozását, a belföldi ásványvíz-piacon döntő befolyás elérését tűzte ki célul. Rohamos előretörését jelzi, hogy hazai piaci részesedése korábban egy év alatt 0,2 százalékról 4 százalékra nőtt, és 2004 végére már 7 százalékot prognosztizált a vezetés.
Balogh Levente korábban elmondta: bár magyar tulajdonban marad a gazdasági társaság, de próbálkoznak tőkebevonással. "Már több világcég akarta megvásárolni a céget, vagy szeretett volna döntő részesedést szerezni benne, de a családi vállalkozás nem eladó" - tette hozzá.
MTI/Menedzsment Fórum
A piac negyedére pályázik a Szentkirályi
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. júliustól megduplázza kapacitását, így naponta 600 ezer liter ásványvizet palackoz majd - közölte Balogh Levente, a társaság ügyvezető igazgatója pénteken.