Mint a Világgazdaság beszámolójából kiderül a Datamonitor piaci elemzőcég szerint az országban található call-centerek száma 2007-ig 500-ra, az ott dolgozó operátoroké pedig mintegy 12 700-ra nő. Elsősorban a viszonylag kis méretű, 10-30 fős ügyfélszolgálatok esetében lesz ugrásszerű az emelkedés.
Magyarországon is hasonló folyamatra számít Kendefi Attila, az egyik vezető hazai call-center szolgáltató, a Marketlink Kft. munkatársa, aki úgy véli, hogy a következő néhány évben a jelenleg mintegy 15-20 ezer embert foglalkoztató call-centerek száma évente több mint tíz százalékkal fog nőni. A várható fejlődés hátterében az áll, hogy egyre több kis- és középvállalat indítja be telefonos ügyfélszolgálatát, illetve újabban érzékelhetően megnövekedett az állami szektor érdeklődése a call-centerek iránt írja a Világgazdaság.
Az évente mintegy 60 milliárd dolláros forgalmat realizáló telefonos ügyfélszolgálati piacon az IDC piaci elemző felmérése szerint egyre általánosabbá válik a tevékenységkiszervezés (outsourcing), és napjainkra 75 százalékra tehető a kiszervezett telefonos ügyfélszolgálatok piaci részesedése.
A régiónkba telepítik a telefonos ügyfélszolgálatokat
Mind több vállalat telepíti call-centerét a közép-európai régióba. A folyamat egyik nyertese Csehország lehet, ahol telefonos ügyfélszolgálatok ugrásszerű növekedésére számítanak.