A korábbi becslés 61 milliárdos online reklámköltést prognosztizált 2010-re, ezt emelték most meg 67 milliárdra. Idén a tervek szerint 47,7 milliárd dollárt fognak elkölteni a cégek internetes reklámokra világszerte, ez a teljes reklámköltések 9,7 százaléka.
Rövidtávon az internetes videókban és a keresőkben látják a legtöbb fantáziát a kutatók, ezek részesedése a reklámtortából növekedhet. Hosszabb távon viszont azt valószínűsítik, hogy az internetes reklámok fejlődésével egyidejűleg megjelennek majd új reklámozási formák is, melyek hatékonyabbak lesznek a mostaniaknál.
Az internet mellett csak a mozifilmek és a közterületi reklámok piaca fog növekedni a következő években a ZenithOpenmedia szakaemberei szerint, de ezek növekedése együtt is elmarad az internet fejlődésétől. Mindezetkből az derül ki, hogy az internetes reklámozás a klasszikus média rovására fejlődik, a tévé, a rádió és az újságok reklámköltése csökken.