2p

2010-re a világon 67 milliárd dollárt fognak évente elkölteni online reklámra, ez a teljes reklámköltés 12,3 százaléka - állítja a ZenithOptimedia nevű cég. Ezek már a megemelt várakozások, a vállalat szerint a korábban vártnál gyorsabb lesz a digitális média térhódítása a klasszikus médiumok rovására.

A korábbi becslés 61 milliárdos online reklámköltést prognosztizált 2010-re, ezt emelték most meg 67 milliárdra. Idén a tervek szerint 47,7 milliárd dollárt fognak elkölteni a cégek internetes reklámokra világszerte, ez a teljes reklámköltések 9,7 százaléka.

Rövidtávon az internetes videókban és a keresőkben látják a legtöbb fantáziát a kutatók, ezek részesedése a reklámtortából növekedhet. Hosszabb távon viszont azt valószínűsítik, hogy az internetes reklámok fejlődésével egyidejűleg megjelennek majd új reklámozási formák is, melyek hatékonyabbak lesznek a mostaniaknál.

Az internet mellett csak a mozifilmek és a közterületi reklámok piaca fog növekedni a következő években a ZenithOpenmedia szakaemberei szerint, de ezek növekedése együtt is elmarad az internet fejlődésétől. Mindezetkből az derül ki, hogy az internetes reklámozás a klasszikus média rovására fejlődik, a tévé, a rádió és az újságok reklámköltése csökken.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!