A várhatóan több mint egymilliárdos beruházás keretében egy üzemi épület, egy új irodai szárny és egy logisztikai központ épül. A csarnokban többek között helyet kap majd egy anyagvizsgáló laboratórium, valamint egy forgácsoló üzemrész is. A költségek több mint felét, mintegy 600 millió forintot a gépek beszerzése teszi ki. A fejlesztésre azért van szükség, hogy többévi előkészítő munka után végre beszállhassanak a repülőgépiparba.
A társaságnak tavaly már aláírásra váró szerződése volt a világ egyik legnagyobb repülőgépalkatrész-gyártójával, a kanadai United Technologies Corporationnel. Az üzlet azonban végül meghiúsult, mert kiderült, Magyarországon nincs olyan hőkezelő üzem, amely alkalmas lenne a speciális feladatok elvégzésére.
A tervek szerint jövőre elkészülő beruházás létszámbővítéssel is együtt jár majd, ám ennek mértékéről még nem született végleges döntés. A gazdasági igazgató hozzátette: a program megvalósításához pályázati forrásokat is szeretnének igénybe venni, ám ha nem sikerül, akkor is megvalósítják elképzeléseiket.
A Borsodi Műhely, amely immár Győrön kívül Szombathelyen és Kisújszálláson is működtet üzemet, eddig elsősorban az autó-, valamint az elektronikai ipar számára gyártott speciális, döntően egyedi fejlesztésű fém alkatrészeket. A Borsodi Műhely többek között beszállítója a General Electricnek, a Flextronicsnak, az Epcosnak, a LuK-nak, valamint az Audinak és az Opelnek is, számol be a Napi Gazdaság.