A vizsgálatot Ausztria, Belgium, Bulgária, Ciprus, Dánia, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Olaszország, Litvánia, Málta, Portugália, Spanyolország, Svédország és a nem EU-tag Norvégia bevonásával folytatták, kiterjedt Európa vezető légitársaságaira, diszkont légitársaságokra és egyéb olyan honlapokra, melyek repülőjegyet árusítanak.
Összesen több mint 400 honlapot vizsgáltak. Legnagyobb arányban belga, finn, norvég és észt honlapokon találtak szabálytalanságokat. Az ellenőrzés után a hatóságok kapcsolatba léptek a vállalatokkal, és felkérték őket, hogy javítsák ki honlapjukat, illetve tisztázzák álláspontjukat. A vállatoknak négy hónap áll rendelkezésükre a reagálásra.
"Mivel európai méreteket öltő nehézségről van szó, megoldásához is európai szintű fellépés szükséges. A januári határidő lejárta után nem fogok habozni az intézkedéssel, és nyilvánosan megnevezem és megrovom azokat a vállalatokat, melyek még mindig jogsértő módon járnak el" - közölte Meglena Kuneva, az EU fogyasztóvédelemért felelős biztosa.