2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jelentősen, több mint harmadával esett vissza az idén mindkét magyarországi autógyár termelése, írja Napi Gazdaság.

Az Audi Hungaria Motor Kft. közvetlenül nem értékesíti a győri üzemben készült járműveket, azok legnagyobb része az anyacég ingolstadti központjába kerül és onnan szállítják a kereskedőkhöz - mondta a Napinak Czechmeister Mónika kommunikációs vezető. Ebből adódóan csak közvetve, az anyavállalat megrendelésein keresztül érzékeli a válság piaci hatásait a magyarországi gyár. A társaság legfrissebb, idei első félévre vonatkozó adatai szerint az addig legyártott több mint 660 ezer motor a harmadával, a 17 ezer gépkocsi pedig a felével múlja alul az egy évvel korábbit.

Az általános visszaesés közepette kedvezően érintette a Magyar Suzuki Zrt. eladásait a nyugat-európai piacok jelentős részén bevezetett roncsprémiumprogram - mondta el a Napi Gazdaságnak Ruska Viktória, a cég kommunikációs vezetője. A nyugat-európai piacokon a Splash, illetve annak Opel Agilamárkanéven forgalmazott változata a legnépszerűbb, a legnagyobb felvevőpiac 2009-ben Németország, Franciaország és Nagy-Britannia volt a Suzuki számára. Továbbra is fontos a Fiattal kötött globális megállapodás, melynek részeként Olaszországban Fiat Sedici néven fut a Suzuki SX4 modellje. (Az európai iparági adatok szerint a Suzuki márka eladásai Nyugat-Európában közel öt százalékkal emelkedtek január-szeptemberben, így piaci részesedése 1,7 százalékra nőtt.)

A környező országokban kisebb volt a gyár eladásainak csökkenése az autópiac általános zuhanásánál - tette hozzá Ruska. Romániában például - a teljes piac közel 60 százalékos zsugorodása mellett - sikerült növelni az eladásokat, így a márka piaci részesedése 0,6 százalékról 1,4-re ugrott. Ruska szerint a vállalat januárban még csak közelítette a kibocsátási tervet, viszont várakozásaik szerint az év végére meglesz a megcélzott 180 ezres darabszám a tavalyi 282 ezer után. A roncsprémiumprogramok utáni időszak piaci jellemzőit egyelőre nem lehet pontosan felmérni, de az esztergomi remények szerint a kereslet helyreállásával a kormányzati ösztönzők nélkül is tartható lesz a jelenlegi gyártási szint, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!