2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jelentősen, több mint harmadával esett vissza az idén mindkét magyarországi autógyár termelése, írja Napi Gazdaság.

Az Audi Hungaria Motor Kft. közvetlenül nem értékesíti a győri üzemben készült járműveket, azok legnagyobb része az anyacég ingolstadti központjába kerül és onnan szállítják a kereskedőkhöz - mondta a Napinak Czechmeister Mónika kommunikációs vezető. Ebből adódóan csak közvetve, az anyavállalat megrendelésein keresztül érzékeli a válság piaci hatásait a magyarországi gyár. A társaság legfrissebb, idei első félévre vonatkozó adatai szerint az addig legyártott több mint 660 ezer motor a harmadával, a 17 ezer gépkocsi pedig a felével múlja alul az egy évvel korábbit.

Az általános visszaesés közepette kedvezően érintette a Magyar Suzuki Zrt. eladásait a nyugat-európai piacok jelentős részén bevezetett roncsprémiumprogram - mondta el a Napi Gazdaságnak Ruska Viktória, a cég kommunikációs vezetője. A nyugat-európai piacokon a Splash, illetve annak Opel Agilamárkanéven forgalmazott változata a legnépszerűbb, a legnagyobb felvevőpiac 2009-ben Németország, Franciaország és Nagy-Britannia volt a Suzuki számára. Továbbra is fontos a Fiattal kötött globális megállapodás, melynek részeként Olaszországban Fiat Sedici néven fut a Suzuki SX4 modellje. (Az európai iparági adatok szerint a Suzuki márka eladásai Nyugat-Európában közel öt százalékkal emelkedtek január-szeptemberben, így piaci részesedése 1,7 százalékra nőtt.)

A környező országokban kisebb volt a gyár eladásainak csökkenése az autópiac általános zuhanásánál - tette hozzá Ruska. Romániában például - a teljes piac közel 60 százalékos zsugorodása mellett - sikerült növelni az eladásokat, így a márka piaci részesedése 0,6 százalékról 1,4-re ugrott. Ruska szerint a vállalat januárban még csak közelítette a kibocsátási tervet, viszont várakozásaik szerint az év végére meglesz a megcélzott 180 ezres darabszám a tavalyi 282 ezer után. A roncsprémiumprogramok utáni időszak piaci jellemzőit egyelőre nem lehet pontosan felmérni, de az esztergomi remények szerint a kereslet helyreállásával a kormányzati ösztönzők nélkül is tartható lesz a jelenlegi gyártási szint, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!