2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A román államvasutak teherfuvarozó részlege (CFR Marfa) is ajánlatot nyújthat be a MÁV Cargo megvásárlására, miután a román kormány erre vonatkozó megbízást adott a tulajdonában lévő vállalat vezetőségének.

A hírt az Evenimentul Zilei című napilap tette közzé. A CFR Marfa igazgatója, Liviu Bobar is megerősítette a lapnak a román állami vállalat érdeklődését a magyar zártkörű részvénytársaság iránt. Elmondta: ha sikerül megvásárolni a MÁV Cargót, akkor a román vállalat új szállítási lehetőségekhez jutna Nyugat-Európa és a Fekete-tenger partján fekvő Constanta között.

A lap szerint a CFR Marfa ötvenezer vagonnal és ezer mozdonnyal, a MÁV pedig csak kilencezer vagonnal rendelkezik. Ludovic Orban román közlekedési miniszter azzal számol, hogy a július 23-án lejáró privatizációs kiírásra Németországból, Ausztriából, Oroszországból és Ukrajnából is érkeznek majd ajánlatok.

A tárcavezető közölte: ha sor kerül az üzletre, akkor nem az állami költségvetésből használnak fel pénzt, hanem a CFR Marfának bankkonzorciumokkal és befektetési alapokkal való társulásából teremtik elő a vételárhoz szükséges összeget.

Ugyanakkor a vasúti teherfuvarozással foglalkozó legnagyobb román magánvállalat, a Grup Feroviar Roman (GFR) is versenybe kíván szállni a MÁV Cargo megvásárlásáért - derült ki a Ziarul Financiar hétfői számából.

A tekintélyes romániai pénzügyi-üzleti napilapnak Gruia Stoica, a GFR egyik részvényese elmondta: cége is érdekelt a magyar vállalat megvásárlásában.

E pillanatban tehát a román teherfuvarozás állami és magánszférájából egyaránt versengenek a magyar zártkörű részvénytársaság megszerzéséért.

A magyar kormány 2006. július 5-iki ülésén döntött a MÁV Cargo értékesítéséről. Az értékesítési folyamat részeként a MÁV 2006. december 7-én indított gyorsított, tárgyalásos közbeszerzési eljárást a MÁV Cargo Zrt. privatizációjában közreműködő tanácsadó kiválasztására, amit a CA-IB Zrt. vezette Pro Cargo konzorcium nyert meg az idén februárban.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!