A hírt az Evenimentul Zilei című napilap tette közzé. A CFR Marfa igazgatója, Liviu Bobar is megerősítette a lapnak a román állami vállalat érdeklődését a magyar zártkörű részvénytársaság iránt. Elmondta: ha sikerül megvásárolni a MÁV Cargót, akkor a román vállalat új szállítási lehetőségekhez jutna Nyugat-Európa és a Fekete-tenger partján fekvő Constanta között.
A lap szerint a CFR Marfa ötvenezer vagonnal és ezer mozdonnyal, a MÁV pedig csak kilencezer vagonnal rendelkezik. Ludovic Orban román közlekedési miniszter azzal számol, hogy a július 23-án lejáró privatizációs kiírásra Németországból, Ausztriából, Oroszországból és Ukrajnából is érkeznek majd ajánlatok.
A tárcavezető közölte: ha sor kerül az üzletre, akkor nem az állami költségvetésből használnak fel pénzt, hanem a CFR Marfának bankkonzorciumokkal és befektetési alapokkal való társulásából teremtik elő a vételárhoz szükséges összeget.
Ugyanakkor a vasúti teherfuvarozással foglalkozó legnagyobb román magánvállalat, a Grup Feroviar Roman (GFR) is versenybe kíván szállni a MÁV Cargo megvásárlásáért - derült ki a Ziarul Financiar hétfői számából.
A tekintélyes romániai pénzügyi-üzleti napilapnak Gruia Stoica, a GFR egyik részvényese elmondta: cége is érdekelt a magyar vállalat megvásárlásában.
E pillanatban tehát a román teherfuvarozás állami és magánszférájából egyaránt versengenek a magyar zártkörű részvénytársaság megszerzéséért.
A magyar kormány 2006. július 5-iki ülésén döntött a MÁV Cargo értékesítéséről. Az értékesítési folyamat részeként a MÁV 2006. december 7-én indított gyorsított, tárgyalásos közbeszerzési eljárást a MÁV Cargo Zrt. privatizációjában közreműködő tanácsadó kiválasztására, amit a CA-IB Zrt. vezette Pro Cargo konzorcium nyert meg az idén februárban.