3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Átgondolatlannak és megalapozatlannak tartja a közösségi közlekedés átalakítására vonatkozó kormányhatározatot a Közúti Közlekedési Szakszervezet, és úgy véli, hogy abból hosszú távon nem állapítható meg a fejlesztés iránya és szervezeti kerete.

A szakszervezet MTI-nek hétfőn eljuttatott közleményében hangsúlyozza: a tervezett intézkedésekből nem lehet megállapítani, hogy a mainál jobb, hatékonyabb gazdálkodás valósulna meg a Volán társaságoknál, mint ahogy az sem, hogy ez magasabb színvonalú szolgáltatással párosulna. Veszélyben látják a kistelepülések, falvak ellátását is.

A társaságok átalakítása mellett véleményük szerint nem látszanak a működés anyagi, pénzügyi feltételei. Hozzáteszik, hogy az ütemezett feladatok végrehajtása több vonatkozásban jogilag is vitatható, és felelőtlenségnek tartják az európai viszonylatban jelentős méretű és súlyú közösségi közlekedés elbizonytalanítását a koncepció hiányában.

Csak átgondolt, az utazási igényekre épített közlekedés, szakmai megoldásokkal is alátámasztott közlekedési struktúraváltás támogatható - jegyzik meg.

A közúti közlekedés területén működő szakszervezetek tekintettel arra, hogy a húszezer munkavállalót foglalkoztató Volán cégcsoport átalakítása jelentősen hatással lehet a munkavállalókra, sürgős tájékoztatást kérnek a témában.

Álláspontjuk szerint a közösségi közlekedésnek állami tulajdonban kell maradnia, és a feltételrendszert is államilag kell garantálni.

Elfogadhatatlannak tartja a szakszervezet azt is, hogy a jövőben a Volán társaságok - a közösségi közlekedés ellátásában - alvállalkozók bevonásával tegyenek eleget a Közszolgáltatási Szerződésben vállalt kötelezettségeiknek. Emlékeztetnek rá, hogy egyre több cégnél vonnak be alvállalkozókat úgy, hogy az oda kiszervezett autóbuszvezetők foglalkoztatása hosszú távon számos érdeksérelemmel jár. Alacsonyabb besorolási bérrel és ezt kiegészítve adómentes béren kívüli juttatásokkal - ami egyértelműen a költségvetés bevételeit csökkenti - alkalmazzák a munkavállalókat - fogalmaznak.

Példaként ismertetik: a Gemenc Volántól átvett munkavállalók után, a költségvetés terhére 130 millió forint munkahelymegőrző támogatást ítéltek oda annak a foglalkoztatónak, (alvállalkozónak) aki nem a munkanélküliek táborát csökkentve, vagy egy működését felszámolni akaró vállalkozás alkalmazottainak továbbfoglalkoztatását vállalta, hanem egy működő szolgáltatás teljes átvételét. Megítélésük szerint ez a folyamat aggályos.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!