A német márka eddig érinthetetlennek tűnő tabut döntött le azzal az elhatározásával, hogy 2016-tól a Volkswagen pozsonyi üzemébe helyezi a luxus SUV gyártását, eddig ugyanis, bár egyes alkatrészeik külföldön készültek, minden Porsche a márka németországi gyártósorairól gördült le - írta a pozsonyi lap. A változás a gyakorlatban részlegesnek is tekinthető, hiszen az autó legtöbb alkatrésze, köztük a váza, eddig is Pozsonyban készült, ám a végső összeszerelése Lipcsében történt.
A Porsche döntésének hátterében a HN által megszólaltatott szakértő szerint részben az áll, hogy a márka már ebben az évben egy új típussal, a Porsche Macannal bővíti modellsorát és ezért a jövőben többlet-gyártókapacitásra lesz szüksége. A lap szerint ugyanakkor a döntésben bizonyára szerepet játszott az is, hogy míg a konszern németországi gyáraiban az ott dolgozók átlagbére mintegy 4 ezer eurót tesz ki, ugyanez Pozsonyban nem sokkal több mint másfél ezer euró.
MTI