Az OMV és a Mol fúziója nem válna az autósok előnyére: a szlovák üzemanyagpiacon, ahol a verseny már most is szinte ismeretlen, annak további csökkenéséhez vezetne - vélekedik a Firmex Capital egyik elemzője, akit a TASR-SLOVAKIA idézett.
Az OMV a domináns Slovnaft néhány még megmaradt versenytársának egyike, 17 százalék körüli piaci részesedéssel. A Slovnafttal való egyesülés olyan céget hozna létre, amelynek piaci részesedése közel 80 százalék, és így abszolút monopolhelyzetben lenne - így az elemző. Ezért kérdéses, hogy a lépést a szlovák versenyhivatal és az Európai Bizottság jóváhagyná-e versenyjogi szempontból.
A szlovák gazdasági minisztérium figyelemmel kíséri a helyzetet: szóvivője szerint a minisztérium szakértői megerősítették, hogy amennyiben egy ilyen egyesülésre sor kerülne, a közép-európai térségben legalább három finomító koncentrációja jelentkezne, amelyeket többé-kevésbe egy tulajdonos ellenőrizne. Az OMV június 25-én 18,6 százalékra növelte részesedését a Mol-ban.
Hétvégi nyilatkozatában Martin Bartenstein osztrák gazdasági miniszter a felvásárlás pozitív elemeit emelte ki, szerinte ésszerű döntés lehetne, mivel így a két sikeres energiavállalat nagy "játékossá" válhatna a dunai térségben. Éppen ezért a miniszter azon az állásponton volt, hogy az osztrák állam támogatná az osztrák OMV és a magyar Mol összeolvadását.