2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A taxis cégeknek nem okoz forgalomkiesést az 1-es terminál bezárása a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, mivel az eddig három terminálra érkező utasok a jövőben a 2A és 2B terminálra koncentrálódnak - vélekedett az MTI kérdésére a Főtaxi és a City Taxi képviselője.

Az origo.hu szerdán közölte, hogy bezárja az 1-es terminált a Budapest Airport, mivel a Malév csődje utáni lecsökkent forgalmat a 2-es terminál is el tudja látni. Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója elmondta, a bezárás nem megy egyik napról a másikra, de már értesítették a repülőtér dolgozóit és az üzleteket működtető vállalkozókat is.

Ugyanakkor Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs igazgatója azt mondta, még nincs végleges döntés. Részletesebb tájékoztatást későbbre ígért.

Vízy András, a repülőtér hivatalos utasszállítást ellátó szolgáltató, a Főtaxi szóvivője az MTI-nek elmondta: hivatalos értesítést még nem kaptak az 1-es terminál bezárásáról, a sajtóból értesültek a hírről.

Kiemelte: a Főtaxi forgalmát nem befolyásolja a változtatás, hiszen az eddig három terminálra érkező utasmennyiség, most két terminálra - 2A és 2B - fog megérkezni.

Hozzáfűzte: utasforgalmuk 15-20 százaléka koncentrálódott az 1-es terminálra, ugyanezek az utasok most a másik két terminálon jelennek meg, tehát veszteséget nem okoz a bezárás.

Tamás Miklós, a City Taxi elnöke az MTI-nek elmondta: a Malév kiesése forgalomkiesést okozott a cégnek, a repülőtérről a városba történő beszállítások 20-25 százalékkal estek vissza. Hozzáfűzte, az összes fuvarnak körülbelül 5 százalékát adják a reptéri szállítások.

Úgy vélte, az 1-es terminál bezárása plusz forgalomkiesést nem okoz, mivel a másik két terminálra terelődik át az utasforgalom. Kifejtette: árban sem jelent különbséget az utasoknak a bezárás, ők ugyanazzal a tarifával szállítanak mindkét terminálra.

Elmondta: az 1-es terminálon "meglehetősen áldatlan állapotok voltak szolgáltatási szinten, taxis szinten". Ezzel szemben a 2-es terminálokon a taxis cégeknek úgynevezett várakozó soruk van, így gyorsabban kapnak az utasok autót, mint az 1-esen.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!