Az origo.hu szerdán közölte, hogy bezárja az 1-es terminált a Budapest Airport, mivel a Malév csődje utáni lecsökkent forgalmat a 2-es terminál is el tudja látni. Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója elmondta, a bezárás nem megy egyik napról a másikra, de már értesítették a repülőtér dolgozóit és az üzleteket működtető vállalkozókat is.
Ugyanakkor Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs igazgatója azt mondta, még nincs végleges döntés. Részletesebb tájékoztatást későbbre ígért.
Vízy András, a repülőtér hivatalos utasszállítást ellátó szolgáltató, a Főtaxi szóvivője az MTI-nek elmondta: hivatalos értesítést még nem kaptak az 1-es terminál bezárásáról, a sajtóból értesültek a hírről.
Kiemelte: a Főtaxi forgalmát nem befolyásolja a változtatás, hiszen az eddig három terminálra érkező utasmennyiség, most két terminálra - 2A és 2B - fog megérkezni.
Hozzáfűzte: utasforgalmuk 15-20 százaléka koncentrálódott az 1-es terminálra, ugyanezek az utasok most a másik két terminálon jelennek meg, tehát veszteséget nem okoz a bezárás.
Tamás Miklós, a City Taxi elnöke az MTI-nek elmondta: a Malév kiesése forgalomkiesést okozott a cégnek, a repülőtérről a városba történő beszállítások 20-25 százalékkal estek vissza. Hozzáfűzte, az összes fuvarnak körülbelül 5 százalékát adják a reptéri szállítások.
Úgy vélte, az 1-es terminál bezárása plusz forgalomkiesést nem okoz, mivel a másik két terminálra terelődik át az utasforgalom. Kifejtette: árban sem jelent különbséget az utasoknak a bezárás, ők ugyanazzal a tarifával szállítanak mindkét terminálra.
Elmondta: az 1-es terminálon "meglehetősen áldatlan állapotok voltak szolgáltatási szinten, taxis szinten". Ezzel szemben a 2-es terminálokon a taxis cégeknek úgynevezett várakozó soruk van, így gyorsabban kapnak az utasok autót, mint az 1-esen.
MTI