A BAIC pekingi autógyártó tervei szerint mindössze 7500 állás megszüntetésére lenne szükség az Opelnél abban az esetben, ha az anyacég General Motors (GM) az ő ajánlatukat fogadja el, értesült a Financial Times Deutschland. Ezen belül Németországban háromezer embert rúgnának ki, azaz a leépítések elsősorban a külföldi egységeket érintenék.
A kínaiak ajánlata kedvezőbb, mint az eddig jóval esélyesebbnek tartott Magnáé: az osztrák-kanadai vállalat állítólag 10 ezer állás törlését tartja szükségesnek.
Sajtóhírek szerint a BAIC elsősorban azért szeretne 51 százalékost részesedést szerezni az Opelban, hogy megkaparintsa a cégben rejlő technológiát. "Egy olyan fejlődő ország, mint Kína iparosításához szükség van arra, hogy hozzáférjünk a szellemi tulajdonhoz is" – érvelt az autógyár egyik illetékese.
Igaz, a BAIC minden erőfeszítése ellenére sem valószínű, hogy a GM választása rá esik majd. Carl-Peter Forster, a GM európai főnöke egy vasárnapi lapinterjúban például kiemelte: a Magna már komoly előnnyel rendelkezik – a velük folytatott tárgyalások vannak a legelőrehaladottabb fázisban. Forster arra számít, hogy hamarosan, akár már július közepéig megköthetik a szerződést az osztrák-kanadai befektetővel.
Elemzők szerint a GM már csak azért sem választaná a BAIC-ot, mivel ezzel egy olyan gyártót erősítene, amely a számára is nagyon fontos kínai piacon riválisának számít.
Ezzel együtt végleges döntés továbbra sincs, és a német lap szerint a kínaiak legújabb ajánlata "nagyon érdekesnek" tűnik. Ráadásul az üzlethez még lesz néhány szava a német kormánynak is, amely - négy tartománnyal közösen - az átmeneti időszakra 1,5 milliárd eurós áthidaló hitelt biztosít az Opelnek.
Menedzsment Fórum