A cég 2,5 milliárd forint telefonadót és 2,4 milliárd forint távközlési különadót (válságadó) fizetett a harmadik negyedévben. A két adó együtt kétszerese az elmúlt év hasonló időszakára számított ágazati különadó 2,5 milliárd forintos összegének és 12 százaléka a harmadik negyedév árbevételének.
A Telenor ugyanakkor stabil árbevételről, bővülő piaci részesedésről, szélesedő ügyfélkörről és növekvő beruházásokról számol be. A cég árbevétele 40,513 milliárd forint volt, szemben a múlt év harmadik negyedévi 41,706 milliárd forinttal. Az eltérést magyarázatuk szerint elsősorban a hívásvégződtetési díjak januári csökkentéséből eredő alacsonyabb összekapcsolási árbevétel okozta.
A közlemény szerint a társaságnál az előfizetések száma 13 ezerrel emelkedett a 2012 második negyedévi szinthez képest, így a Telenor Magyarország 3 millió 458 ezer előfizetővel rendelkezett a harmadik negyedév végén. A használt kártyák száma alapján számított piaci részesedése 31,47 százalék volt a negyedév végén, ami magasabb a 2012 második negyedévi értéknél (31,38 százalék). Mobilinternet-piaci részesedésük 29,89 százalékra nőtt 2012 augusztusában.
A harmadik negyedévben a cég beruházásokra fordított készpénze (CAPEX) 3 milliárd forint volt, ami 0,8 milliárd forinttal több 2011 harmadik negyedévéhez viszonyítva a hálózatfejlesztés és az IT jellegű beruházások miatt.
"A Telenor elkötelezett Magyarország mellett, és kiváló minőségű, hozzáadott értéket képviselő szolgáltatások nyújtására törekszik. Két tartalomszolgáltatást is bevezettünk ügyfeleinknek ebben a negyedévben és több példaértékű projektet is lebonyolítottunk vállalati partnereinkkel - idézte a közlemény Christopher Laskát, a Telenor Magyarország vezérigazgatóját.
A vezérigazgató kijelentette: "Elkötelezettségünk fenntartásához stabilabb jogi és szabályozói környezetre van szükségünk. Az év közben bevezetett telefonadó rendkívül hátrányosan érintett minket. Nagyon sajnálatos, hogy iparági egyeztetés nélkül az idén már harmadik alkalommal módosítják a távközlési törvényt. Az ilyen változtatások összezavarják az ügyfeleket, és elvonják a fejlesztésre és az ügyfelek kiszolgálására szánt erőforrásainkat az innovatív szolgáltatások kidolgozásától és bevezetésétől".
MTI