A Hungexpo Vásár és Reklám Zrt. vevője, a francia GL Events a 2005-ben kötött privatizációs szerződésében vállalt 20 millió eurós, azaz mintegy 5 milliárd forintos fejlesztést a Budapesti Vásárközpontban. A befektető vállalta, hogy a cégvásárlást követő öt évben 5 milliárd forint értékű beruházást hajt végre a vásárváros területén, míg a második ötéves időszakban újabb 2,5 milliárd forintot fordít fejlesztésre.
A 20 millió euró fejlesztés része az új, G-pavilon megépítése, amelynek alapkövét 2007. áprilisában tették le. Az új épület az árubemutatókon kívül, akár 2000-3000 embert befogadó rendezvények lebonyolítására is alkalmas lesz.
A beruházás további részeként 2008-ban elkészültek a keleti és a nyugati beléptető csarnokok, a pavilonokat összekötő fedett átjárók. A fejlesztésekkel a korábban rendelkezésre álló 40 ezer négyzetméteres fedett kiállítási terület 50 ezerre bővült a Budapesti Vásárközpontban.
A szervezők tájékoztatása szerint az idén a 112. Budapesti Nemzetközi Vásár korábbiaknál rövidebb, ötnapos nyitva tartással várja az érdeklődőket szeptember 10. és 14. között. A 112. Budapesti Nemzetközi Vásár kínálatának fő területe lesz a bútor, a gyerekvilág, a gasztronómia, az egészséges életmód, a könyv és kultúra, a ház és kert, a divat és stílus, valamint a nemzetek exkluzív termékbemutatója.