Már idén a teljes reklámköltés 7,4 százaléka lesz az online marketing, 2011-re pedig a 13,3 százalékot is eléri. A világháló főleg a rádió rovására növeli részesedését a hirdetési piacon a TNS Media Intelligence szerint. Sok szakértő úgy véli, hogy a jövőben a netes reklámokra fordított források nagyobb aránya miatt a tradicionális médiumok, és közülük is főleg a televízió komolyabb visszaesésre számíthatnak.
Ezt alátámasztani látszik az is, hogy a legnagyobb vállalatok marketingvezetőinek közel fele is hasonlóképpen gondolkodik a BusinessWeek szerint, ők is a tévé reklámtorta-szeletének jelentős csökkenésére számítanak.
A televízióreklámokra évente elköltött összeg nagy mérete miatt már néhány százalékos változás is dollármilliárdokban mérhető csökkenést jelenthet, de ez az összeg valószínűleg nem - vagy nem mind - fog átvándorolni a társaságok online reklámbüdzséjébe.