3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 2008-as 241 ezer nézőnél jóval kevesebben voltak tanúi a hétvégi Forma-1-es futamnak, írja a Napi Gazdaság.

Bár minden idők egyik legizgalmasabb, legkiismerhetetlenebb versenysorozatának közepén járunk - ezt bizonyítja az idén eddig labdába sem rúgó Lewis Hamilton mostani győzelme -, Mogyoródról elsősorban azért maradtak el a korábbi nézők, mert a nagy kedvencek alulteljesítenek. Robert Kubicának nem terem babér idén, így - hiába van már külön Kubica-lelátó a Hungaroringen - a korábbi években megszokott lengyel szurkolóknak csak a töredéke jött Budapestre. Bár Kimi Raikkönen végül második lett, erre azonban előzetesen aligha vett volna bárki is mérget, így azután a finn szurkolók és Forma-1 leghíresebb csapatának, a Ferrarinak a rajongói közül is sokan ejtették utazási terveikből Magyarországot - ha másért nem, hát a válság miatt.

Akik pedig eljöttek, azok megfontoltabbnak tűntek. Bár benn a ringen továbbra is jól mentek a 30 eurós csapatsapkák és az 50 euróért beszerezhető pólók, a sorok a megszokottnál lényegesen kisebbnek tűntek a standoknál. Szakértők biztosra veszik, hogy aligha változik a prémium szegmens irányába a Magyar Turizmus Zrt. tavalyi felmérésének eredménye, amely szerint a nagydíjra érkezők harmada napi 200 eurónál több pénzt hagy Magyarországon, míg 41,7 százaléka napi 50-200 euró közötti összeget költ.

Már csak azért sem várható ez a fordulat, mert a top szegmens idén sokkal jobban hiányzott a versenyről. A Paddock Club természetesen most is megtelt - fix helyeket kértek le a csapatok -, ám az már egyértelműen a válságnak volt betudható, hogy az elmúlt évekhez képest példátlanul kevesen ültek a gold tribünön - nem volt, aki partnereinek megvegye a 400 eurós jegyeket. Az egyik komoly támogató kommunikációs és marketingvezetője arról beszélt a Napinak, hogy míg a korábbi években 500 jegyet vásároltak meg csak azért, hogy régióban lévő cégeik meghívhassák kiemelt partnereiket a Magyar Nagydíjra, idén még kedvezményesen sem vásároltak a jegyekből. A látvány alapján ezzel nem voltak egyedül.

A visszaeső bevételek - tavaly csak áfából 2,4 milliárd forintos bevétel keletkezett a Forma-1 hétvégén egyes sajtóhírek szerint - az idén növekvő költségekkel párosultak. A magyar állam jogdíjat kell, hogy fizessen a futamrendezésért, amely az elmúlt évek során évről évre emelkedett. Az idei évre előzetesen kalkulált 3,14 milliárd forint helyett a forint gyengülése miatt akár egymilliárddal is többe kerülhetett a száguldó cirkusz Magyarországra hozása. Öröm az ürömben, hogy az idei versenyre komolyabb fejlesztést sem a környező infrastruktúrában, sem magán a versenypályán nem kellett végrehajtani - a Hungaroringen az utolsó komoly átalakítás épp tavaly fejeződött be, amikor közel egymilliárd forintért a csapatok és a szponzorok elvárásainak megfelelően jelentősen átalakították a paddock és a boxok környékét, írja a Napi.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!