3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tudásmenedzsmentről sokan beszélnek, ellenben jelenleg még viszonylag kevesen alkalmazzák. Ennek oka, hogy a hatékony alkalmazáshoz meg kell szervezni a rendszert. A hogyanra próbálunk az alábbiakban választ adni.

A hasznosítás definiálása

Senki sem dolgozik szívesen úgy, hogy nem látja a munkája hasznát. A tudásmenedzsment esetében ez azonban könnyen előfordulhat. Megvan a veszélye annak, hogy nagy mennyiségű tudást gyűjtünk be és elveszítjük fonalat. Ezért mindig meg kell kérdeznünk, hogy bizonyos tudást hogyan alkalmazhatunk, és ez kinek, illetve mely projektnek hasznosul. Ennek a tudásnak nem kell mindig közvetlenül alkalmazhatónak lennie. Az a tudás, amely nem csak indirekt módon áll kapcsolatban valamely projekttel, azt eredményezheti, hogy a problémákat új perspektívából analizálhatjuk.

Szövetségesek keresése

Aki a vállalatnál be akarja vezetni a tudásmenedzsmentet, annak szövetségesekre van szüksége. Nemcsak a saját osztályáról, hanem más területekről is. A tudásmenedzsmentnek az a feladata, hogy a vállalat ismereteit átlátszóvá tegye. Így nem őrizheti meg féltékenyen magának az ismereteit. A számítógépes rendszer jelentősen megkönnyíti az átláthatóságot, azonban nem helyettesíti mindig a közvetlen beszélgetést. Sokat segíthet, ha más osztályok vagy akár más szervezeti egységek tapasztalati csoportjaival is beszélgetünk. Az is előnyös lehet, ha különböző osztályokhoz tartozó munkatársakkal tanuló teamet alakítunk egy meghatározott témához. Elengedhetetlen természetesen a topmenedzsment támogatásának megnyerése. Amennyiben a vállalat vezetése szkeptikus, akkor a leghelyesebb, ha a tudásmenedzsment konkrét hasznával argumentálunk, ahol kiszámíthatóak a pénzügyi előnyök is.

Szükség esetén: a tudást kint kell keresni

Nem mindig találhatók meg házon belül a szükséges információk. Ilyen esetben házon kívül kell ezeket beszerezni. Számos lehetőségünk adódik erre, pl. specialisták felkérése, tanfolyamok, könyvtárak, az internet stb. Említettük már, hogy az üzleti partnerek, ügyfelek, beszállítók, sőt a konkurensek is értékes információkat adhatnak.

Ellenőrzés

Ahhoz, hogy tudjuk, elértük-e az eredményeket, szükség van a begyűjtött tudás lehetőleg rendszeres ellenőrzésére. Eközben arra a kérdésre keresünk választ, hogy hatékonyan alkalmazhatók-e az információk, és hogy hoznak-e konkrét hasznot. Ilyenkor lehet törölni a fölösleges és gyorsan elavuló információkat. Az is fontos, hogy a megfelelő személyek gyorsan hozzáférhessenek ahhoz a tudáshoz, amelyre szükségük van. Másfelől védeni kell az információkat az illetéktelen hozzáféréstől. Alkalmazzuk az adatvédelmi lehetőségeket! Végül, mindig lehet javító lehetőségeket keresni.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!