A vezérigazgató hozzátette: más országokban még a válság évében is inkább emelték a turisztikai marketingre fordítható összegeket, ezzel szemben ezek Magyarországon egyre csökkentek.
Az idei évben az MT Zrt. marketing költségvetése bruttó 3,720 milliárd forint volt, ez azonban bújtatva tartalmazott működési költségeket is. A társaság vezetésének célja, hogy a marketing és a működési költségeket teljesen szétválasszák. Tavaly a nettó marketing költségvetés 2,94 milliárd forint volt.
Bánki Erik, a kormánypárt szakpolitikusa szerdán Budapesten azt mondta, hogy a Fidesz 2011-re pluszpénzeket adna a turizmus területének: megemelné a marketingkiadások összegét, kompenzálná az idegenforgalmi adóbevételeket, és többletforrást biztosítana ahhoz, hogy minél több légi járat érkezhessen Magyarországra.
Horváth Gergely elmondta, egy évre vetítve a működési jellegű költségek mintegy 10 százalékát már megtakarították. A vezérigazgató reálisan további 20 százalékos megtakarításra lát lehetőséget.
Horváth Gergely beszámolt arról is, hogy jelenleg több mint 710 millió forint áfabefizetési kötelezettsége van a Magyar Turizmus Zrt.-nek.
A társaság 2008-ban és 2009-ben jogosulatlanul igényelt vissza áfát, ezért most az adóhivatal áfabefizetési kötelezettséget állapított meg.
A vezérigazgató ismertette, hogy a 2008-ast az idei költségvetésük terhére már rendezték. Ám, ha a fennmaradó mintegy 710 millió forintos kötelezettséget azonnal kellene befizetni, két hónapra leállna az MT Zrt. működése.
Horváth Gergely beszámolt arról, hogy jelenleg 8 légitársasággal folytatnak tárgyalásokat közös marketingtevékenységről, reméli, hamarosan konkrét megállapodásokat is köthetnek.
MTI