A Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) szerint 2006 harmadik negyedévében egymilliárd 84 millió forint volt a nyolc MOHI-tag együttes tiszta online hirdetésbevétele, 50,9 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. Az idei első háromnegyed évben a MOHI-tagok hárommilliárd 379 millió forintos forgalmat bonyolítottak le, ez a tavalyi kétmilliárd 202 millióhoz képest 53,5 százalékos bővülés.
Az online hirdetési piac hozzávetőleg hetven százalékát képviselő MOHI-ba tartozó online kiadók (Habostorta, HáziPatika.com, Index.hu, Napi Online, Portfolio.hu, Ringier Online, Sanoma Online, T-Online [origo] portfolió és iWiW) 2003 óta negyedévente összesítik tiszta - ügynökségi jutalékot és egyéb, nem online hirdetésből származó forgalmukat nem tartalmazó - bevételeiket, és hozzák nyilvánosságra az adatokat.
Az idei év első három hónapjában 71 százalékkal ért el több bevételt a MOHI, mint 2005 első negyedében, és az első féléves 55 százalékos növekedés is kiugrónak számít. A 2006-os parlamenti választások kampányában a politikai pártok intenzíven használták az online médiumokat, aztán jött a németországi focivébé, ami újabb nagyszerű alkalommal szolgált az extra hirdetési költésekre.
Az idén az első háromnegyed évben a MOHI-tagoknak kis híján annyi volt a bevételük, mint tavaly egész évben. Egyes ágazatok - amilyen például a pénzügyi szektor vagy az autóipar - folyamatosan növelik online költéseiket, megteremtve ezzel a piacbővülés szilárd, évekig eltartó alapjait - összegzi a Napi Gazdaság.