A szakember hozzátette: a cégnek tavaly is körülbelül ugyanennyi utasa volt Magyarországon, azaz a válság nem vetette vissza az itthoni forgalmat. A Lufthansa Csoport összességében egymillió utassal számol idén Ferihegyen, és jövőre is ennyit tervez.
A sajtótájékoztatón elhangzott: 2009 a polgári légiközlekedés történetének legnagyobb kihívásait hozta a légitársaságok számára. A gazdasági válság miatt drámai módon visszaesett utazási kereslet minden szegmensben éreztette hatását – ezeken belül leginkább az üzleti utakat érintette érzékenyen.
A német légitársaság a kínálat rugalmas átalakításával, illetve a CLIMB 2011 program elindításával reagált a helyzetre. Utóbbi program 2011 végéig egymilliárd euró megtakarítását irányozza elő, amely a vezetők szerint biztosítja a Lufthansa személyszállítási üzletágának nyereségességét.
A csoport személyszállítási üzletága a konszolidáció következtében 2009 novemberében ismét növekedett: a tavalyi évhez viszonyítva 1,6 százalékkal több utas repült a cégcsoport vállalataival.
Miközben az ázsiai és az amerikai tengerentúli járatok magas kihasználtságot mutatnak, az európai flotta szerkezet-átalakítása eredményeképpen a kis távolságú járatok kihasználtsága csökkent. Az európai személyszállítási kapacitás-kihasználtság (63,5 százalék) 0,7 százalékkal esett vissza a tavalyi évhez képest, miközben 31,8 százalékkal nőtt az értékesített utaskilométerek száma. Az amerikai régió értékesítései 1,8 százalékkal emelkedtek.
A Lufthansa Csoport a Lufthansán kívül többek között az osztrák Austrian Airlinest és a svájci Swisst, valamint a német Germanwings diszkont-légitársaságot foglalja magában.
Menedzsment Fórum